قم- رئیس موسسه روایت سیره شهدا بابیان اینکه اکثر مشکلات کشور به دلیل کم‌کاری‌هاست، بیکاری را مادر همه گرفتاری‌ها و عامل خسران در دیار باقی برشمرد.

بیکاری مادر گرفتاری‌هاست/ مشکلات کشور از کم‌کاری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی ماندگاری ظهر دوشنبه در سخنرانی حرم حضرت معصومه(س)، کار را عبادتی در مکتب اسلام دانست و اظهار داشت: انسان‌ها اگر بدانند کار عبادت بوده در آن کم‌کاری نخواهند کرد و متأسفانه بیکاری مادر همه گرفتاری‌ها است.

وی بابیان اینکه اکثر مشکلات کشور به دلیل کم‌کاری‌هاست، افزود: کار مایه طراوت انسان بوده و اگر کسی در این دنیا کاری نکند در آخرت متضرر خواهد شد و در این شرایط افراد متقلب در جامعه به دلیل کم‌کاری‌ها نگاه‌ها به جامعه دینی را تغییر داده‌اند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: کار کردن همه سبب تبدیل‌شدن کشور به کارگاه بزرگ سازندگی خواهد شد و با توجه به اینکه بسیاری از کارها انفرادی نبوده باید مشارکت جمعی دخیل این کارها شود تا کشور پیشرفت کند که متأسفانه یکی از مشکلات کشور عدم بلد بودن کارهای جمعی است ولی ملت ثمره این کار جمعی را در جنگ تحمیلی مشاهده کردند که چگونه در برابر ابرقدرت‌ها این ملت مقاومت کردند.

وی با تأکید بر اینکه کار جمعی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را حل کند، خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی امروز که بدتر از سال‌های جنگ نیست ولی چون در آن دوران باهم بودیم توانستیم مشکلات را حل کنیم چراکه کار جمعی داروی دردهای جامعه است.

ماندگاری محوریت در انجام کارهای جمعی را مهم دانست و گفت: ورزشکاران ایران بیشتر در ورزش‌های فردی موفق هستند و کمتر شاهد موفقیت آنان در ورزش‌های جمعی هستیم که این اتفاق به خاطر عدم توجه به کارهای جمعی است و کارهای جمعی در کنار مداومت می‌تواند همه مشکلات کشور را رفع کند.

وی تصریح کرد: باید در انجام کارها تنها رضایت خداوند برایمان مهم باشد و رو به کارهای خالص بیاوریم تا موردپسند خداوند باشد و اگر به دنبال لقمه حلال هستیم باید در کارها اخلاص داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.