رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه تنبلی و بیکاری مادر تمام فسادها است، گفت: نگاه دینی به مقوله کار جامعه را از رکود خارج کرده و زمینه ساز پیشرفت و توسعه می شود.

نگاه دینی به مقوله کار جامعه را از رکود خارج می کند

   به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امروز زندگی اقشار مختلف مردم در ابعاد فردی و اجتماعی درگیر مشکلات و مسائل بسیار زیادی است، گفت: علت این مشکلات عمل نکردن به دستورات اسلام است.

وی با بیان اینکه کم کاری، تنبلی و بدکاری عادت برخی از افراد جامعه شده است، افزود: اگر در محصولات، خدمات و وظایف خود کم نگذاریم بسیار از چالش های روز جامعه بر طرف می شود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه بیکاری و تنبلی مادر تمای فسادها است، تصریح کرد: تنبلی سبب فساد، رشوه‌خواری، افسردگی و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری داشتن نگاه دینی به مقوله کار را رمز پیشرفت و خروج جامعه از رکود عنوان کرد و گفت: اگر به مقوله کار به عنوان یک عبادت نگاه شود، کم کاری، غش در کار و تولید محصولات بی کیفیت در جامعه از بین می رود.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات نظام بهداشت و درمان، ساختمان‌سازی و شهرسازی‌ها به علت کم کاری است، افزود: کم کاری به دردی برای جامعه تبدیل شده است در حالی که اگر باور کردیم کار یک مجاهدت، عبادت و تجارت برای آخرت است دیگر کم کاری نمی‌کنیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به حدیثی از ائمه اطهار(ع) ادامه داد: فساد یکی دیگر از آثار بدکاری و کم کاری است چرا که اگر فردی درست کار کند نباید در کار او فساد مشاهده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بر اساس آیه دوم سوره مائده اهتمام نسبت به کارهای جمعی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد:‌ بسیاری از کارها را نمی‌توانیم به تنهایی انجام دهیم به همین علت باید کارهای گروهی را ترویج دهیم و در حال حاضر یکی از مشکلات جامعه این است که در انجام کار گروهی دچار ضعف و تک روی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در دوران ابتدای انقلاب با جمعیت ۳۰ میلیونی توانستند مقابل رژیم شاهنشاهی و دشمن بعثی ایستادگی کنند، گفت: اکنون برای رفع مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه باید کارهای جمعی را دنبال کنیم چرا که کار جمعی داروی دردهای جامعه اسلامی است و بر اساس آموزه‌های قرانی اگر امت واحدی باشیم هیچ مشکلی رفع نشدنی نخواهد بود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا از امام معصوم و ولی فقیه به عنوان محور کار جمعی در جامعه نام برد و افزود:‌ محور کار جمعی در شهر امام جمعه و در محله امام جماعت است؛ هیأت مذهبی، انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و افطاری دادن به ۱۳ هزار نفر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نمونه‌های کار جمعی موفق است.

ماندگاری با تاکید بر اینکه کارهای جمعی در جامعه اسلامی مورد استقبال قرار نگرفته است، اظهار کرد: کار جمعی رفع کننده مشکلات جامعه اسلامی است به همین علت باید با محوریت مراجع تقلید و ولی فقیه به دنبال کارهای جمعی باشیم.

وی اهتمام نسبت به کار مداوم را یکی دیگر از راهکارهای رفع مشکلات دانست و یادآور شد: برخی از افراد در جامعه احساساتی می‌شوند و به شیوه مطلوبی کار می‌کنند اما کارها آنها به علت اینکه مداوم نیست نمی‌تواند نتیجه لازم را به دنبال داشته باشد. /

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.