روزنامه ایندیپندنت نوشت جرد کوشنر شاید مجبور شود به خاطر برقراری یک کانال ارتباطی مخفیانه با مسکو از کاخ سفید مرخصی بگیرد.

دردسرهای داماد ترامپ بخاطر ارتباط با روسیه!

به گزارش قدس آنلاین، شاید جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ به خاطر اطلاعات افشاء شده در مورد تماسش با سفیر روسیه مجبور شود از کاخ سفید مرخصی بگیرد.

در گزارش ایندیپندنت آمده است در حالی که کاخ سفید تلاش دارد با پیامدهای افشای اطلاعات در مورد تماس میان تیم تبلیغاتی ترامپ و روسیه کنار بیاید، شایعاتی در مورد جرد کوشنر، مشاور مورد علاقه و داماد وی، شنیده می شود که بر  اساس آنها کوشنر بهتر است به مرخصی برود.  

دونالد ترامپ پس از سفر دوره ای ۹ روزه به واشنگتن بازگشت و در واکنش فوری به این شایعات گفت اطلاعاتی که از دولت وی به بیرون درز می کند «دروغ ساختگی» رسانه هاست. با وجود این، در حالی که گفته می شود ترامپ با وکیل مدافع جنایی خود در زمینه تحقیقات اف بی آی در مورد تبانی احتمالی میان تیم تبلیغاتی اش با مسکو و مداخله روسیه در انتخابات دیدار و گفتگو کرده است‌اما توجهات بیش از پیش متوجه آینده کوشنر، داماد و مشاور ارشد ملی وی است.  

هفته گذشته، تأیید شد که کوشنر ۳۶ ساله که با ایوانکا دختر بزرگ ترامپ ازدواج کرده است در محور تحقیقات جاری اف بی آی قرار دارد. بعدها گفته شد که کوشنر سال گذشته از سفیر روسیه در آمریکا خواسته است تا یک کانال مخفیانه ایجاد کند و از سیستم های ارتباطاتی روسیه استفاده کند و به ترامپ امکان دهد تیم انتقالی اش با مسکو صحبت کند.  

جون کارل، مشاور مطبوعاتی کاخ سفید در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت حال که ترامپ به واشنگتن بازگشته است حرف های زیادی در مورد تغییرات اساسی زده شده است. وی افزود یک مسئله بزرگ در مورد نقش کوشنر نیز در این اظهارنظرها وجود داشته است. وی در ادامه گفت: «هیچ مشاوری به اندازه (کوشنر) به رئیس جمهور نزدیک تر نیست. شما اکنون حرف هایی می شنوید که به رئیس جمهور بسیار ارتباط نزدیکی دارد و افراد می گویند که خود رئیس جمهور در مرکز تحقیقات قرار دارد حتی اکنون وی به طور کامل تبرئه شده است باز هم در محور تحقیقات اف بی آی قرار دارد. شما از افرادی که به رئیس جمهور نزدیک هستند می شنوید که می گویند اکنون وقت آن رسیده است که جرد کوشنر یک گام به عقب بردارد و حتی از کاخ سفید مرخصی بگیرد. » 

افراد محدودی هستند که ترامپ به آنها بیش از دامادش اعتماد دارد. گرچه سابقه کوشنر در زمینه خرید و فروش املاک بود و نه سیاست، اما وی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ خدمت کرد. پس از پیروزی غیرمنتظره ترامپ، وی تأکید کرد که کوشنر و ایوانکا در کاخ سفید کار کنند. کوشنر به خاطر درخواست احتمالی اش از روس ها برای تشکیل یک کانال ارتباطی مخفیانه به شکل گسترده ای مورد انتقاد بوده است. در بهترین حالت، ‌ منتقدان می گویند که کوشنر فردی بسیار ساده است.

مایک هایدن، رئیس سابق سیا گفت: «تا چه اندازه یک فرد می تواند نادان، شلخته، گستاخ، مشکوک و توهین‌آمیز باشد که فکر کند این درخواست از سفیر روسیه کار خوب یا مناسبی است؟ » اما جان کلی، وزیر امنیت داخلی دولت ترامپ از کوشنر دفاع کرد و  گفت که اقداماتش مناسب بوده است. کِلی گفته بود: «هر نوع جریان اطلاعات به درون دولت و بررسی آن توسط دولت مورد انتقاد من نیست. همه این خطوط ارتباطی، از دیدگاه من، اقدامی مثبت است. » کوشنر هنوز به طور علنی در خصوص اطلاعات افشاء شده اظهارنظری نکرده است. وی از طریق وکیلش چندین بار گفته است که حاضر است با محققان رسمی همکاری کند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.