رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی با اشاره به تهدید «محمد بن سلمان» علیه ایران، اظهار داشت: عربستان سعودی آنقدر قوی و قدرتمند نیست که جمهوری اسلامی ایران را اینگونه تهدید کند.

 شرایط بحرانی حاکم بر کشورهای منطقه نتیجه اقدامات مقامات سعودی است/ عربستان سعودی آنقدر قدرتمند نیست که ایران را اینگونه تهدید کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الأخبار، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی گفت: اسرائیل و  سپس ایالات متحده آمریکا بیشترین بهره را از نشست اخیر ریاض بردند.

بر اساس این گزارش، وی همچنین تصریح کرد: آمریکا در جریان سفر به عربستان سعودی به پول های هنگفتی دست یافت و قراردادهای نجومی با مقامات ریاض منعقد کرد و بدین ترتیب سودهای زیادی به دست آورد.

المالکی همچنین با اشاره به شرایط بحرانی برخی از کشورهای منطقه گفت: شرایط بحرانی که امروز بر بعضی از کشورهای منطقه حاکم شده، نتیجه اقدامات مقامات سعودی است. آنها امروز فرماندهی یک ائتلاف عربی ـ اسلامی را برعهده دارند؛ چیزی که مدتها دنبال آن بودند.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق همچنین عنوان کرد: عربستان سعودی، ایران و هم پیمانان آن را نشانه رفته است. مقامات سعودی گمان می کنند که باید همه عزم خود را برای ضربه زدن به ایران جزم کنند و طبق گفته محمد بن سلمان، نبرد را به داخل مرزهای ایران بکشانند.

وی در همین ارتباط ادامه داد: عربستان سعودی آنقدر قدرتمند نیست که ایران را اینگونه تهدید کند؛ و در طرف مقابل، ایران نیز آنقدر ضعیف نیست که اینگونه تهدیدپذیر باشد. من معتقدم حتی کسانی که در نشست ریاض شرکت کردند، زیر سایه عربستان به نبرد با ایران نمی پردازند. حتی ایالات متحده آمریکا نیز حاضر به این کار نخواهد شد.

المالکی افزود: در نهایت این عربستان سعودی است که متحمل بیشترین و سنگین ترین شکست خواهد شد. عربستان سعودی پول های خود را بذل و بخشش کرد تا پرده از چهره متجاوز آن برداشته شود. این مسأله ضربه هولناکی به سعودیها وارد خواهد آورد.

گفتنی است، «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد سعودی پیشتر در سخنانی تعجب برانگیز مدعی شده بود که عربستان سعودی جنگ را به داخل مرزهای ایران می کشاند!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.