نمایندگان مجلس مصوب کردند افرادی که به هر طریق مبادرت به هر نوع تصرف یا تغییر در وضعیت وسایل اندازه‌گیری آب، برق، گاز یا شبکه فاضلاب نمایند، به جزای نقدی درجه ۶ محکوم می‌شوند.

جزای نقدی درجه ۶ در انتظار استفاده‌کنندگان غیرمجاز از انشعابات

  به گزارش «قدس آنلاین»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در جریان بررسی ماده ۲ لایحه مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، هر شخصی به هر طریق مبادرت به هر نوع تصرف یا تغییری در وضعیت وسایل اندازه‌گیری آب، برق، گاز، تلفن و یا شبکه فاضلاب نماید به نحوی که منجر به اخلال در کارکرد صحیح و ثبت ارقام مصرفی گردد، علاوه بر الزام به اعاده وضع به حال سابق، پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به جزای نقدی درجه ۶ محکوم می‌شود.

طبق تبصره یک این ماده، در مواردی که مرتکب از مأموران دستگاه‌های ذیربط باشد و یا ارتکاب جرم موضوع این ماده به صورت سازمان‌یافته صورت گیرد، مرتکب یا مرتکبان به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شوند.

در تبصره ۲ این ماده مصوب شد مبنای محاسبه مجازات در ماده یک و ۲ بالاترین نرخ تعرفه است.

وکلای ملت با ۱۹۱ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از ۲۴۴ نماینده حاضر در صحن علنی، ماده ۲ لایحه مذکور را مصوب کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.