رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هدف ترامپ از دیدار با سران برخی کشورهای اسلامی عادی‌سازی روابط آنها با رژیم صهیونیستی است، گفت: مقابله با اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین استراتژی ثابت جمهوری اسلامی است.

ایران خاستگاه و مبدا روز جهانی قدس در تمام عالم/ حمایت از ملت فلسطین استراتژی ثابت جمهوری اسلامی است

  به گزارش «قدس آنلاین»، رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نخستین نشست ستاد انتفاضه و قدس که با حضور مسئولین، مدیران و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در امور فلسطین، برگزار شد، راهپیمایی روز جهانی قدس را یک حرکت عظیم و ماندگار برشمرد و افزود: امروز راهپیمایی روز قدس در ایران و جهان به ویژه درکشورهای اسلامی نهادینه شده است.

وی اضافه کرد: این راهپیمایی پس از ۲۲ بهمن، بزرگ ترین راهپیمایی است که در طول ۳۸ سال گذشته در شرایط مختلف در ایران و نقاط مختلف جهان برگزار شده و همزمان در حدود ۹۷ کشور جهان به صورت مستقل و گسترده هر ساله برگزار می شود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از روز جهانی قدس به عنوان یادگار ارزشمند و میراث راهبردی امام خمینی(ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین یاد کرد و گفت: این روز باشکوه همه ساله به فرصتی برای اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی و اعلام مواضع امت اسلامی علیه اشغالگری و ظلم به ملت فلسطین تبدیل شده و در تقویم ملت ایران و مسلمانان جهان ثبت و نهادینه شده است.

*جمهوری اسلامی خاستگاه و مبدا روز جهانی قدس در تمام عالم است

رمضان شریف ضمن توضیح در خصوص تحولات میدانی و شرایط جدید جبهه مقاومت و سرزمین های اشغالی گفت: استراتژی اسرائیل و حامیان آن به فراموشی سپردن مسئله قدس در افکار عمومی است و یکی از مهمترین کارکردهای روز قدس نیز معطوف کردن توجه جهانی به موضوع فلسطین و قدس شریف است که بسیار اثرگذار و موفق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی خاستگاه و مبدا روز جهانی قدس در تمام عالم است افزود: روز جهانی قدس که با ابتکار امام راحل عظیم الشان نهادینه شد، اکنون با پرچمداری ملت ایران که ملتی به پا خاسته و انقلابی است، توانسته همواره توجه مردم جهان و اذهان عمومی را به مسئله قدس معطوف کند و در حقیقت روز قدس، روز بازخوانی پرونده فلسطین و جنایات رژیم غاصب اسرائیل در سطح بین المللی است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اخبار و رویدادهای مربوط به فلسطین و سرزمین های اشغالی با وجود مخالفت ها و موانع بسیاری که وجود دارد، در فضای رسانه ای منتشر می شود، خاطرنشان کرد: حتی برخی مخالفان جمهوری اسلامی که نظام ایران را متهم به دخالت در مسئله فلسطین می کنند، ناخواسته موجب شده اند که توجه اذهان عمومی و تحلیلگران و کارشناسان بیش از پیش به مسئله فلسطین جلب گردد.

*ضرورت تبیین ابعاد سند جدید حماس

در ادامه جلسه عبادی یکی از اعضای ستاد انتفاضه و قدس گفت: امسال شرایط خاصی در منطقه حاکم است و تفاوت های آشکاری با سالهای گذشته دارد.

وی با اشاره به سفر اخیر دونالد ترامپ، به عربستان و سرزمین های اشغالی گفت: هدف رئیس جمهور آمریکا از دیدار با سران برخی کشورهای اسلامی و عربی، عادی سازی روابط آنها با رژیم صهیونیستی است. ترامپ پس از این دیدار، بلافاصله عازم اسرائل شد و اعلام کرد: من به شما نوید می دهم که کشورهای عربی آماده اند که روابط خود را با شما عادی سازند و این مهمترین پیام سفر ترامپ به منطقه بود.

وی در ادامه با اشاره به سند سیاسی جدید حماس که به تازگی منتشر شد و تحلیل های مختلفی که در خصوص آن صورت گرفت گفت: این سند دارای مفادی است که باید در خصوص آنها روشنگری صورت گیرد و برای مخاطبین به درستی تبیین گردد.

عبادی افزود: این سند جدید به معنای سازش و نرمش نیست، بلکه یک تغییر تاکتیک و استراتژی سیاسی است که حماس برای برون رفت از چالش ها آن را تحت عنوان وثیقه سیاسی حماس منتشر کرده است.

وی با اشاره به بندهای آورده شده در این سند گفت: بند اول این سند توضیح داده که حماس از شاخه نظامی اخوان المسلمین جدا شده و در بند ۲ تاکید شده که حماس به دنبال حذف و مقابله با یهودیت نیست بلکه هدف آن مبارزه با صهیونیسم اشغالگر و نجات فلسطین است و بنابراین نبرد ما با صهیونیست اشغالگر است نه یهود. بنابراین، این اقدام نوعی مدیریت صحنه سیاسی برای ادامه مبارزه است که مقاومت را در شرایط جدیدی قرار داده و نباید به معنای سازش و نرمش تلقی گردد.

وی با اشاره به شبهاتی که در خصوص این سند به وجود آمده گفت: تفسیر نادرستی از سند سیاسی حماس ارائه شده که باید اصلاح شود. همه گروههای مقاوت در یک سطح قرار دارند و هدف نهایی آنها مبارزه برای آزادی سرزمین های اشغالی است.

وی با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت در شرایط خوب و مطلوبی قرار دارد افزود: بهترین و بزرگ ترین عاملی که در سطح جهانی و بین المللی توانسته جبهه مقاومت را در شرایط سخت یاری نماید، همین روز قدس و راهپیمایی عظیمی است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود. این شجره طیبه ای که امام راحل نهال ان را کاشتند و امروز به درختی تنومند تبدیل شده که همه جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.


*مقابله با اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین یک استراتژی ثابت و جزو قوانین جمهوری اسلامی است

در ادامه جلسه فرهادی یکی از اعضای ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با بیان اینکه بحث مقابله و نابودی اسرائیل یک استراتژی ثابت در جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده گفت: دفاع از ملت فلسطین تا آزادی کامل جزو قوانین جمهوری اسلامی ایران از سالهای نخست پیروزی تاکنون است و امروز نیز از همه مظلومان جهان اسلام از جمله یمن، بحرین و سوریه در کنار مسئله فلسطین حمایت می کند.

وی افزود: بسیاری از آوارگان فلسطین، یمن و سوریه وضعیت دردناک و نابسامانی دارند که جوامع حقوق بشری در مقابل آنها سکوت کردند و ایران تنها کشوری است که از آنها حمایت می کند.

این عضو ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اشاره به اینکه آشنا کردن مردم با واقعیت های جهان اسلام به ویژه مسئله فلسطین و مقاومت دارای اهمیت زیادی است، تاکید کرد: حمایت از فلسطین موجب می شود که به نوعی امنیت ملی و امنیت کشور حفظ شود و هدف اسرائیل تمام خاورمیانه و جهان اسلام است.

وی همچنین به بحث امنیت ملی و تقویت آن اشاره کرد و گفت: غرب با تمام امکانات و با استفاده از ابزارهای اثرگذار بر علیه اسلام فعالیت می کند و موجی از اسلام هراسی و ایران هراسی را به وجود آورده و همواره سعی در مخدوش کردن چهره اسلام و ارائه تصویری خشن از آن با استفاده از ابزارهای هنر و فیلم و سینما دارد و ما باید با استفاد از همین ابزار در سطح بین المللی با این امر مقابله و در مورد تناقضات حقوق بشری غرب روشنگری کنیم.

عضو ستاد مرکزی انتفاضه و قدس اظهار داشت: اسرائیل تاکنون هزاران طرح و برنامه بر علیه جمهوری اسلامی اجرا کرده و پشت پرده همه پروژه های ایران هراسی و تضعیف ملت ایران و ترور دانشمندان هسته ای و مسئله هسته ای، رژیم صهیونیستی حضور دارد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن مسئله فلسطین در افکار جامعه جهانی و معطوف کردن توجهات به موضوع فلسطین از اهداف مهم روز قدس است که تاکنون محقق شده است.

در این نشست نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در امور فلسطین به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادات خود به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم روز قدس سال ۱۳۹۶ پرداختند که در ادامه به رئوس آن اشاره می شود.

- تهیه و تولید بسته های محتوایی با موضوع قدس، متناسب با مخاطبان خارجی و با رویکرد بین المللی و قومیت ها، مذاهب و زبان های مختلف
- تجلیل از شهدای مدافع حرم با استفاده از فرصت روز جهانی قدس
- بیان دلایل و اهداف جمهوری اسلامی از برگزاری روز جهانی قدس برای عمومی مردم
- بیان مواضع رسمی و شفاف نظام جمهوری اسلامی در خصوص مسئله فلسطین در قالب بیانیه و قرائت در مراسم راهپیمایی روز قدس
- انعکاس تجمعات برگزار شده در کشورهای مختلف جهان در روز جهانی قدس در رسانه ملی و سایر رسانه های داخلی
- فعال تر شدن مساجد در شب جمعه آخر ماه مبارک رمضان و تبیین چرایی برگزاری روز قدس برای مردم به ویژه جوانان
- روشنگری در خصوص کارکردها و پیامدهای روز جهانی قدس و شرایط منطقه و تحولات میدانی جبهه مقاومت در سرزمین های اشغالی

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.