معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سرپرستی کودکان بدسرپرست با حکم قوه قضاییه به سازمان بهزیستی واگذار می شود و براساس یک ماده قانونی جدید، کودکی که مورد آزار و خشونت قرار بگیرد به راحتی به بهزیستی سپرده خواهد شد.

شرایط واگذاری کودکان بدسرپرست به بهزیستی/ شناسایی ۷۰۰کودک بدسرپرست در کشور

  به گزارش «قدس آنلاین»، حبیب اله فرید گفت: کودکان بدسرپرست اغلب دارای والدین با رفتارهای خشونت‌آمیز و آسیب‌رسان هستند اما گاهی والدین آنها به دلیل مشکلات مالی رفتار نامناسبی با کودکان خود دارند.

وی افزود: بنابراین  بهزیستی با والدینی که به دلایل اقتصادی بدرفتاری می کنند، توانمند سازی خانواده و بازگشت این کودکان به خانواده است.

معاون اجتماعی بهزیستی تصریح کرد: روش نگهداری و مراقبت کودکان شیرخوار با هدف افزایش رشد عاطفی، عقلی، اجتماعی و روانشناختی در دنیا تغییر کرده و ما نیز حمایت های روانی و مراقبتی به روز را استفاده می کنیم تا مراقبت و نگهداری کودکان کمتر از ۲ سال را به خانواده های آموزش دیده واگذار کنیم.

فرید، ادامه داد: در سال گذشته ۷۰۰ کودک بد سرپرست شناسایی شد که ۳۵۰ نفر از این کودکان به اقوام صلاحیت‌دار آنها و ۳۵۰ کودک تحویل خانه های کودک و نوجوان بهزیستی شد.

وی در مورد شرایط واگذاری کودکان بدسرپرست به سازمان بهزیستی نیز گفت: سرپرستی این کودکان با حکم قوه قضاییه به سازمان بهزیستی واگذار می شود به این صورت که در تلاشیم تا به لایحه حمایت از حقوق کودکان که در حال حاضر در کمیسیون قضایی مجلس است، ماده ای اضافه شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: براساس ماده مذکور در صورتی که کودک آزاری به اورژانس اجتماعی ارجاع شود و گزارش مددکار جدایی کودک از خانواده را تایید کند،  قاضی حکم موقت گرفتن کودک از خانواده را صادر می کند و مراحل تکمیلی پرونده به زمان دیگری موکول می شود.

فرید افزود: با این قانون جدید واگذاری کودک به بهزیستی سریعتر انجام می شود و تشخیص اولیه برای جدایی کودک از خانواده در اولویت قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.