«ولی اله رستمی نژاد» مرد ۶۰ساله دست‌فروش خرم‌آبادی این روزها موردتوجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرارگرفته است. او بدون داشتن ستاد انتخاباتی و تنها با یک بنر سیاری که با خود حمل می‌کرد توانست بالاترین میزان رأی را در انتخابات شورای شهر خرم‌آباد کسب کند.

نه پول داشتم، نه پارتی، نه ستاد انتخاباتی

قدس آنلاین، گروه استان‌ها- مهدی زکی‌پور: ۴۰هزار و ۸۰رأی و اختلاف ۲۷هزار و ۸۱۵ رأی نسبت به نفر دوم موضوعی است که ولی اله رستمی نژاد که یک دست‌فروش ساده در خرم‌آباد است را موردتوجه رسانه‌ها و کارشناسان اجتماعی قرار بدهد. مردی که بدون هیچ هزینه و ستاد انتخاباتی تنها با حضور در سطح شهر و گفت‌وگو با مردم توانست اعتماد عمومی مردم خرم‌آباد را جلب کند و به رأی قابل‌توجهی برسد. آیا پیروی او برای دیگر نامزدهای شورای شهر پیامی اجتماعی دارد؟

او می‌گوید: «از همان اوایل تحصیلات در دبیرستانم احساس می‎کردم که شهر من، خرم‏آباد به من نیاز دارد به همین خاطر هر زمانی که احساس می‎کردم می‎توانم مفید واقع شوم با مسئولیتی که بر عهده می‌گرفتم بدون دریافت هیچ مزدی به مردم خدمت می‌کردم.»

مجبور به دست‌فروشی شدم

رستمی نژاد ادامه می‌دهد: «من با اینکه هیچ‌گاه به‌صورت رسمی در آموزش‌وپرورش پذیرفته نشدم اما همه تلاشم خدمت به نسل جوان بوده است، خدمت به زادگاهم خرم‌آباد، من معلمی بودم که هیچ‏وقت احساس خستگی نکردم و ساعت‎ها بدون هیچ مزدی به شاگردانم در نقاط محروم شهر درس می‎دادم. من از ۷صبح تا ۹شب بدون وقفه تدریس می‎کردم و هیچ‌چیز مانع تلاش شبانه‏روزیم نمی‏شد. اما به دلیل مشکلات مالی و اینکه باید معاش خانواده‌ام را تأمین می‌کردم مجبور به دست‌فروشی در خرم‌آباد شدم.»

وی درباره حرفه دست‌فروشی که در این سال‌ها داشته است می‌گوید: «سال‎های سال تدریس کردم بدون اینکه مبلغی دریافت کنم ولی متأسفانه حتی برای من سابقه هم نشد چراکه خیلی راحت دیگران توانستند جایگزینم شوند و قسمت نشد که فعالیتم را به‌رغم دارا بودن سواد کافی در این عرصه ادامه دهم.»

می‌گفتند مگر تو لال نیستی؟

او از نگاه سرد آدم‎ها گله دارد و می‌گوید: «زمانی که برای ثبت‏نام در انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‏آباد مراجعه کردم خیلی‎ها گفتند این مرد لال است. این به خاطر این بود که من سال‌های اخیر کمتر با افراد صحبت می‌کردم.»

مردم خوب می‌دانند چه کسی دروغ می‌گوید

منتخب اول پنجمین دوره‏ شورای اسلامی شهر خرم‏آباد تعداد بالای رأی خود را حاصل اعتماد و باور مردم می‎داند و می‌گوید: «مردم خوب می‌دانند چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ، مردم مرا می‏شناسند و می‏دانند اهل تملق و چاپلوسی نیستم، مردم می‏دانند هرگز با نیتی غیر از خدمت پا به این عرصه نگذاشته‏ام و با فقر و تنگ‏دستی وارد صحنه رقابت شدم. من برای تبلیغات خود هیچ هزینه‏ای نکردم.»

حتی یک پرس غذا هم ندادم

رستمی نژاد ادامه می‏دهد: «برخی باور نمی‏کردند من بتوانم این پیروزی را به دست بیاورم، برخی برای کسب رأی  هزاران پرس غذا دادند و برخی نیز از هیچ تخریبی علیه من فروگذار نکردند ولی موفق نشدند. من باصداقت وارد کارزار انتخابات شدم حتی یک پرس غذا هم ندادم تنها تبلیغات من بنر سیاری بود که به همراه خودم در شهر می‌چرخاندم.»

منتخب چهل هزار شهروند خرم‏آبادی از برخی شهروندانش گله می‏کند و می‏گوید: «زمانی که برای انتخابات تبلیغ می‏کردم برخی افراد می‏گفتند این اصلاً ثبتنام نکرده یا رد صلاحیت شده است؛ کسی که پول ندارد چه به کاندیدا شدن!»

رستمی در رابطه با برخورد با سایر کاندیداهای انتخابات این‎گونه می‏گوید: «من ستاد نداشتم و طبق برنامه‏ریزی قبلی مسیرهایی برای پیاده‏روی و تبلیغ خودم انتخاب می‏کردم مثلاً می‏گفتم امروز باید از محله‏ «ماسور» تا «دره‏گرم» خرم‌آباد، پیاده‏روی کنم؛ در این مسیر از جلوی ستاد برخی نامزدها عبور می‏کردم البته به‌هیچ‌عنوان قصد مزاحمت نداشتم فقط ستادهای آن‌ها در مسیر حرکت من بودند، برخی مواقع بنر سیارم را هم جمع می‏کردم تا به کاندیداها برنخورد؛ از کنار ستادهای نامزدها که می‏گذشتم به آن‌ها خدا قوت می‏گفتم البته دست من خالی بود.»

من دونده هستم

منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خرم‏آباد اضافه می‏کند: «من دونده هستم و از این دوندگی‏ام در جریان تبلیغات انتخاباتی به نفع خودم استفاده کردم و حالا که در این انتخابات پذیرفته‌شده‌ام سعی می‏کنم آنچه در حیطه‏ وظیفه‏ شورا است را به نحو احسن انجام دهم.»

وی خدمت به مردم را از برنامه‏های اصلی خود می‏داند و تصریح می‏کند: «مانند روزهایی که بدون در نظر گرفتن مسئله‎ مالی به دورافتاده‌ترین مناطق شهر می‏رفتم تا فرزندان شهرم از نعمت سواد بی‏بهره نمانند در این راه تلاش خواهم کرد.»

وقتی از رستمی نژاد می‌پرسم که می‌خواهی برای شهرت چه کنی می‌گوید: «کاری که نفع بیشتری برای مردم داشته باشد. مثلاً زمین‏های بایر را شناسایی کنیم، اگر منطقه‏ای شهربازی ندارد برای آن شهر بازی احداث کنیم، اگر می‏بینیم مبلمان شهری خوبی نداریم برای برای آن بخش از شهر مبلمان شهری ایجاد کنم.»

در راستای برگزاری پنجمین دوره‏ی انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‏آباد ۷۱۶ هزار و ۱۴۸ رأی به صندوق‏های اخذ رأی ریخته شده است.

از این مجموع به ترتیب ولی اله رستمی نژاد ۴۰هزار و ۸۰رأی، رستم کوشکی ۱۲هزار و ۲۶۵رأی، اسماعیل رضائی ۱۲هزار و ۲۵۰رأی، علی‏محمد صالحی‏نسب ۱۲هزار و ۸۱۷رأی، زهرا نظری ۱۱هزار و ۳۰۲رأی، اردشیر دریکوندی ۱۰هزار و ۹۰۶رأی، علی ماکنعلی ۱۰هزار و ۸۱۴رأی، مهرداد علی‏پناه ۱۰هزار و ۵۸۵رأی و سجاد بابایی ۱۰هزار و ۲۹۶رأی کسب کردند.

حمید رشیدی با ۹هزار و ۹۱۸رأی، محمدجعفر همت‏پور ۹هزار و ۵۴۳رأی، احمد میر ۹هزار ۳۲۳رأی و محسن اقبالی با ۹هزار و ۱۵۵رأی به‌عنوان اعضای علی‏البدل شورای اسلامی شهر خرم‏آباد انتخاب شدند.

لازم به ذکر است رستمی نژاد از بین ۱۹۶ داوطلب نامزدی انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نفر اول شد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت‌ماه به‌صورت هم‏زمان برگزار شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.