جمهوری اسلامی باهوش‌تر از آن است که اجازه دهد کشورهای عربی به خصوص عربستان حتی به جنگ فکر کنند. خود عربستان نیز به خوبی می‌داند در صورت آتش افروزی در منطقه ایران تمام پایگاه های نظامی اورا نشانه خواهد کرد و برای مقابله به مثل هیچ خط قرمزی نخواهد داشت به جز مکه و مدینه.

آمریکا با سفر خود به عربستان به دنبال تامین منافع خود در خاورمیانه است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  کاوه عظیم‌زاده، استاد دانشگاه آزاد ارومیه به تحلیل نتایج انتخابات و حضور ترامپ در خاور میانه پرداخت.
وی درخصوص اهداف ترامپ از سفر به عربستان به فاصله یک روز پس از برگزاری انتخابات در ایران، گفت: «مشخص است که آمریکا به دنبال تامین منافع خود در خاورمیانه است. آنها در منطقه دست نشانده هایی نیز دارند که می‌توان درباره این مسئله به نقش عربستان در منطقه اشاره کرد. هدف اصلی آمریکا از حضور در خاورمیانه تامین امنیت اسرائیل به هر قیمتی است. در این میان، شخصی کرسی ریاست جمهوری آمریکا را بدست گرفته است که به شخصه فرد ماجراجویی است و برای تامین منافع آمریکا و کارخانه های تسلیحاتی این کشور معاملات سنگینی با عربستان بسته است. به همین جهت این مشکل حل نخواهد شد تا زمانی که یک آگاهی عمومی از اقدامات آمریکا در خاورمیانه شکل بگیرد. کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس باید بدانند آمریکا همیشه به فکر تامین منافع خود است و از سر دوستی با آنها رابطه برقرار نکرده است».

عظیم‌زاده در رابطه با احتمال آغاز جنگ در خاورمیانه باتوجه به ائتلافی که میان کشورهای عربی علیه ما شکل گرفته، اذعان داشت:
«خیر. جمهوری اسلامی باهوش‌تر از آن است که اجازه دهد کشورهای عربی به خصوص عربستان حتی به جنگ فکر کنند. خود عربستان نیز به خوبی می‌داند در صورت آتش افروزی در منطقه ایران تمام پایگاه های نظامی اورا نشانه خواهد کرد و برای مقابله به مثل هیچ خط قرمزی نخواهد داشت به جز مکه و مدینه. به همین دلیل این قضیه و وقوع جنگ در منطقه احتمال بسیار پایینی دارد».
وی درباره مهم‌ترین علل پیروزی مجدد روحانی برابر اصولگرایان و اعتماد مجدد مردم به ایشان، خاطرنشان کرد:
«به اعتقاد من جامعه و آحاد ملت در پی ثبات و آرامش هستند. آنها نمی‌خواستند دوباره به زمانی برگردند که قیمت اجناس و دلار و طلا لحظه‌ای در حال تغییر بود. درست است که رکود وجود دارد، ولی مردم ترجیح می‌دهند با این رکود کنار بیایند تا دوباره با تورم های افسارگسیخته مواجه نشوند. اگر به آمار وزارت کشور مراجعه کنید، می‌بینید فقط در ۵ الی ۶ استان رقیب آقای روحانی رای بیشتری آورد. این نشان می‌دهد مردم به وضع موجود راضی‌ترند تا بازگشت به گذشته».
عظیم‌زاده درخصوص میزان مشارکت ملی در انتخاباتی که گذشت، افزود:
«خداراشکر این بارهم شاهد انتخابات پرشوری بودیم و در شهر ما تا دقایق پایانی مردم با اشتیاق کامل پای صندوق ها آمدند و حماسه دیگری را رقم زدند. مردم با یک امیدی پای صندوق ها آمدند پس جا دارد آقای روحانی که از طرف ملت به عنوان منتخب دوازدهم انتخاب شده تغییراتی کلی در کابینه خود ایجاد کند و تلاش خود را در جهت حل مشکلات دوچندان کند».

منبع:استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.