رای به افرادی که پارک‌بان بودند یا دست‌فروشی می‌کردند، یعنی مسئولین باید فکر افراد تحصیل کرده بیکار باشند. در جامعه ما از این دست افراد بسیار پیدا می‌شود و متاسفانه تا به حال اقدام شایسته ای در جهت مشکل انها انجام نشده است.

پیامدهای رای آوردن رفتگر خرم‌آبادی و دست‌فروش گیلانی برای مسئولان چه بود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی فراهانی، استاد دانشگاه فرهنگیان اراک به تحلیل نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت.
فراهانی درخصوص عوامل پیروزی مجدد روحانی و اعتماد مردم برای بار دوم به ایشان، خاطرنشان کرد:
«مردم با این اقدام خواستند فرصت دوباره ای به آقای روحانی دهند. دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور در صحبت های انتخاباتی خود می‌گفتند برنامه هایشان در این ۴ سال به صورت زیربنایی انجام شده و در ۴ سال دوم با ادامه همین روند نتیجه می‌دهد. به همین دلیل اکثریت به ایشان برای بار دوم اعتماد کردند».
وی در رابطه با تاثیرات این انتخاب و مشارکت حداکثری مردم در جامعه بین المللی، اظهار داشت:
«  عقیده شخصی من این است که مردم به خاطر تغییر و تحول اساسی در مدیریت کشور به ایشان و اکثر همفکران ایشان در شورای شهر رای دادند. این تغییر شامل همه زمینه ها می‌شود چه از نظر اجتماعی، چه از نظر فرهنگی و چه از نظر سیاسی. البته این موجی که برای تغییر در کشور به راه افتاده فقط با هدف روی کار آمدن اصلاح طلبان نبوده. برای مثال در رشت یکی از رفتگران که مدرک تحصیلی فوق لیسانس داشته با رای اکثریت مردم آن شهر به شورای شهر راه یافته است».
فراهانی در همین راستا ادامه داد:
«رای به افرادی که پارک‌بان بودند یا دست‌فروشی می‌کردند، یعنی مسئولین باید فکر افراد تحصیل کرده بیکار باشند. در جامعه ما از این دست افراد بسیار پیدا می‌شود و متاسفانه تا به حال اقدام شایسته ای در جهت مشکل انها انجام نشده است. پیامد دیگر این نتیجه این بود که نشان داد مردم به وعده ها و صحبت های انتخاباتی کاندیداهای معروف بی‌اعتماد شدند. برای مثال همین کسی که در رشت رای آورد گفته بود حاضرم با لباس رفتگری خود به شورا بروم و به مردم خدمت کنم».
وی درباره تغییراتی که روحانی باید در کابینه‌اش انجام دهد تا بتواند با سرعت بیشتری به رفع مشکلات مردم بپردازد، گفت:
«در دوره آقای روحانی برخی از وزیران واقعا زحمت کشیدند و به وظیفه خود به نحو احسن عمل کردند. برای مثال آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت که خدمات شایانی در زمینه بهداشتی-درمانی به مردم ارائه دادند. اما بعضی از وزیران ایشان نتوانستند توقعات مردم را برآورده کنند. برای مثال در وزارت آموزش و پرورش آقای فانی عملکرد خوبی نداشتند و بعد از آن آقای دانش آشتیانی هم نتوانست رضایت مردم و نخبگان را در این زمینه جلب کند. وزیر رفاه هم به عقیده من به دلیل رشد بیکاری عملکرد قابل قبولی از خود به جای نگذاشت و تغییر ایشان در کابینه بعدی محتمل است».
فراهانی در پایان افزود:
«امیدوارم مسئولین به شکل دیگری با مردم رفتار کنند. مشکلات مردم و حل آن دغدغه اصلی آنها باشد و تمام تلاش خود را در این جهت به کار گیرند».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.