۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: 534760

گزارش از شخص

سیاست زدگی یک پژوهشگر

«میرزاده» اتهام های وارد شده به خودش را قبول ندارد

قدس/ مجید تربت زاده : تا همین دیروز گمان می کردیم ماجرا دانشگاه آزاد و خبرهایش ، دیگر داغتر از خبر سوم اردیبهشت ماه و برکناری ناگهانی «میرزاده» نمی شود. اما افشاگری ناگهانی تر«علی اکبر ولایتی» در باره دخالت خانواده «میرزاده» در امور دانشگاه و ... همه حدس و گمان ها را باطل کرد. البته سیاسی شدن ماجرای ریاست دانشگاه آزاد ، نقل امروز و دیروز نیست که بخواهیم در گزارش از شخص، حرف پشت پرده ها و تاریخچه آن را بزنیم. امروز و پس از سخنان داغ و جنجالی « ولایتی» و پاسخ داغتر «میرزاده» من و شما و لابد خیل بی شمار دانشجویان این دانشگاه و البته خانواده هایشان ، انگشت به دهان حیران مانده ایم که واقعاً این موج انفجارهای فساد اقتصادی است که دارد ارکان دانشگاه آزاد را در می نوردد و می لرزاند؟ یا پس لرزه تسویه حسابهای سیاسی است که مثل بختک به جان سومین دانشگاه بزرگ جهان – از نظر تعداد دانشجو – افتاده است؟

سیاست زدگی یک پژوهشگر

استاد پایه 41

به سایت شخصی و پر و پیمان دکتر «حمید میرزاده» که سر بزنید او را استاد پایه 41  دانشگاه صنعتی امیرکبیر-دانشکده های مهندسی پلیمر و مهندسی پزشکی می یابید. آن طور که خودش نوشته 67 سال پیش در سیرجان به دنیا آمده ، کودکی ، نوجوانی و بخشی از جوانی اش را نیز در همین شهر گذرانده و سپس برای تحصیل در رشته شیمی به دانشگاه فردوسی مشهد رفته تا پس از فارغ التحصیلی برگردد به سیرجان و به دانش آموزان دبیرستانی شیمی بیاموزد. معلمی اش یکی دوسال بیشتر دوام نیاورده و با پذیرفته شدن در دانشگاه پلی تکنیک به تهران آمده تا به قول خودش با معدل 20 کارشناسی ارشدش را بگیرد و  سال 1358 بشود عضو هیئت علمی دانشگاه کرمان. سال 1373 هم از دانشگاه «نیو ساوت ویلز» استرالیا ، در رشته مهندسی پلیمر دکتری اش را گرفته است.

راهش را کج کرد

حوصله وبگردی نداشته باشید در همان سایت شخصی « میرزاده» می توانید سیر تا پیاز پیشینه شغلی، تحصیلی و حتی خانوادگی رئیس سابق دانشگاه آزاد را بخوانید.

از اینکه در سه دولت متفاوت از معاونت نخست وزیری تا معاونت رئیس جمهوری را تجربه کرده  و به قول خودش 35 سال  سابقه کار اجرایی و مدیریتی دارد. از سال 59 و فرمانداری سیرجان و استانداری کرمان که حساب کنید در طول این مدت «میرزاده» یکسره رو به رشد و ترقی بوده و تا معاونت ریاست جمهوری و ریاست سازمان برنامه و بودجه هم پیش رفته است. یعنی با این روند رو به پیشرفت آدم توقع دارد از سال 92 به بعد دستکم به معاون اولی ریاست جمهوری برسد اما «میرزاده» یکباره راه پیشرفتش را کج می کند و به جای معاون اولی و چه بسا خود ریاست جمهوری سر از دانشگاه آزاد در می آورد!

مدیر پژوهشگر

بیایید بی انصاف نباشیم. «میرزاده» با همه اتهام هایی که افشاگری های «ولایتی» به او نسبت می دهد و با همه درگیری 35 ساله در کار ریاست و معاونت از نادر مدیرانی است که همزمان با پیشرفت در مناصب مدیریتی ، کار پژوهشی و علمی هم انجام داده است. از مشارکت در راه اندازی «پژوهشگاه پلیمر و شیمی ایران» که بگذریم شما اگر پرونده علمی «میرزاده» را نگاه کنید حداقل 80 یا 90 صفحه آن مربوط به  عناوین طرحهای پژوهشی ، مقالات علمی درج شده در نشریات معتبر بین المللی(388 مورد) ، مشارکت در پایان نامه های مختلف دانشجویی ، تدریس در دانشگاههای مختلف و معتبر کشور ، ریاست انجمن پلیمر ایران و ... می شود. البته اینهایی که نوشتیم ادعای ما نیست بلکه می توانید کامل و دقیق آن را در سایت شخصی «میرزاده» و از قول خودش بخوانید. این را گفتیم که اگر فردا کار به مناظره و محاکمه و غیره کشید ، کسی ادعاهایش را به گزارش از شخص مستند نکند!

تکذیب می شود

اتهام های مطرح شده علیه «میرزاده» بیشتر متوجه فرزندان او و دخالتشان در عزل و نصب ها و مسایل اقتصادی و قرارد دادهای خرید و غیره می شود. هر چند «میرزاده» هرگز وجود خانواده و فرزندانش را تکذیب نکرده بلکه در زندگینامه اش می گوید: «متاهل ام  و فرزندانم بحمدالله در سطوح دکتری ،کارشناسی ارشد، و کارشناسی تحصیل کرده یا مشغول تحصیل هستند» . با این وجود دانشگاه آزاد ، سال 92   در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: «به اطلاع می‌رساند فرزندان دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دارای هیچ‌گونه مسئولیت رسمی و غیر رسمی در سازمان مرکزی و واحد علوم تحقیقات این دانشگاه نمی‌باشند». بعد هم برای اینکه خاطر من و شما از این بابت جمع بشود در پایان اطلاعیه نوشت : لازم به ذکر است تمامی احکام صادر شده برای مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی در بخش احکام و بخشنامه‌های سایت معاونت اداری و مالی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قابل دسترسی است.

سلمان خان و احسان جان

اطاعیه و تکذیبیه رسمی دانشگاه آزاد بی دلیل نبود. یک ماه پیش از این تکذیبیه یکی از روزنامه های معروف کشور در مقاله ای با عنوان « مدیریت فامیلی هم نوعی تدبیر است» ضمن تیکه پراندن به دولت تازه کار یازدهم مدعی شده بود فرزندان «میرزاده» برخی امور دانشگاه را قبضه کرده اند. در این مطلب آمده بود که : « رئیس دانشگاه آزاد که چندی پیش مدیریت واحد علوم تحقیقات این دانشگاه را خود در دست گرفته بود ، در اقدامی عجیب کلیه امور این واحد مهم دانشگاه آزاد را به پسر خود – سلمان - واگذار کرده است... در همین زمینه گفته شده پسر دیگر سرپرست جدید دانشگاه آزاد به نام احسان میرزاده به رتق و فتق امور پدرش در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مشغول است...».

خداحافظی سوزناک

حتی تا 30 فروردین 96 هم برخی سایت های طرفدارش از پشت پرده های حمله به «میرزاده» و اهداف پیدا و پنهان آن می نوشتند و همه چیز را تکذیب می کردند. تا اینکه 4 روز بعد ناگهان خبرگزاری ها از جلسه اضطراری هیئت امنای دانشگاه آزاد نوشتند و اینکه در پایان جلسه  با تعیین سرپرست موقت « میرزاده» را به سمت در خروجی دانشگاه هدایت کرده اند! روز بعد وقتی پیام سوزناک خداحافظی «میرزاده» از کارکنان دانشگاه آزاد منتشر شد ما باور کردیم که خبر روز گذشته واقعیت داشته است . اما مدیونید اگر فکر کنید سر سوزنی ذهن مان متوجه زد و بند های سیاسی پشت پرده ، مسأله فساد اقتصادی و ارتباط این برکناری ناگهانی با نزدیک بودن انتخابات و اینجور حرفها شد!

بیا مناظره کنیم

دیروز و بعد از مدتها «میرزاده» سکوتش را شکست و  در پاسخنامه ای 5 بندی ضمن دعوت از ولایتی برای مناظره گفت : «در جلسه موسوم به هیات امنا گفتم اگر خدای ناکرده اهل سوء استفاده و فساد بودم باید رفتارم با شما کاملا متفاوت می‌بود. برخلاف وظیفه‌ام عمل می کردم و به شما دروغ می‌گفتم و با تملق و چاپلوسی که متاسفانه سکه رایج این روزها شده، پست خودم را حفظ می‌کردم...!». یعنی با این حساب الان ماجرا پیچیده تر از قبل شد و لابد من و شما امیدی برای یافتن پاسخ سؤالهایی که اول مطلب مطرح کردم ، نداریم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.