«مروان البرغوثی» اعلام کرد که اسیران فلسطینی مقاومتی اسطوره ای و بی نظیر را در پرونده جنبش ملی اسرا ثبت کردند و اگر مسئولان زندان به قول های خود عمل نکنند، اعتصاب غذا را از سر خواهیم گرفت.

اگر مسئولان زندان به قولشان عمل نکنند،اعتصاب غذا را از سر میگیریم

به گزارش قدس آنلاین، «مروان البرغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبر اعتصاب دسته جمعی اسرای فلسطینی اولین پیام خود را پس از تعلیق اعتصاب غذای ۴۰ روزه منتشر کرد.

وی در این پیام تصریح کرده است: اسیران فلسطینی مقاومتی اسطوره ای و بی نظیر را در پرونده جنبش ملی اسرا ثبت کردند. اعتصاب غذا، مسأله فلسطین را به عرصه سیاسی در حوزه بین المللی بازگرداند. کمیته ای برای گفتگو با مسئولان زندان شکل گرفت و ما با تعلیق اعتصاب غذا فرصتی برای گفتگو فراهم کردیم اما تاکید می کنیم که اگر مسئولان زندان به قول های خود عمل نکنند، اعتصاب غذا را از سر خواهیم گرفت. اسرای فلسطینی توانستند شرایط زندگی روزانه خود را بهبود بخشند و مشکلات چندین ساله را حل کنند.

اخیرا «عیسی قراقع» رئیس هیئت امور اسرای فلسطین با اعلام این خبر افزود: پس از ۲۰ ساعت مذاکره با مسئولان اسرائیلی توافق شد که اسرای فلسطینی به اعتصاب غذای خود که ۴۰ روز به طول انجامید، پایان دهند.

صدها نفر از اسرای فلسطینی از ۱۷ آوریل تاکنون در اعتراض به شرایط دشوار خود در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کردند. این اعتصاب غذا به رهبری «مروان البرغوثی» ۵۹ ساله و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح صورت گرفت. وی به ۵ بار حبس ابد محکوم شده است که تنها ۱۵ سال از مدت اسارت وی می گذرد.

دیدار با اعضای خانواده، بالا رفتن امکانات بهداشتی و آموزشی و پایان بخشیدن به مجازات حبس در سلول انفرادی و بازداشت موقت یا اداری از جمله خواسته های اسرای فلسطینی به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.