سیروان- رئیس منابع طبیعی سیروان از ساماندهی و تشکیل اکیپ های مردمی اطفاء حریق در شهرستان سیروان خبر داد.

اکیپ های مردمی اطفاء حریق در سیروان ساماندهی می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سیروان نوین، حسین کاظمی‌پور، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیروان، در این باره اظهار کرد: در سال های گذشته متاسفانه شاهد برخی آتش سوزی ها در سطح استان و شهرستان سیروان بوده ایم که خسارت های فراوانی را به همراه داشته است؛ و امسال هم با توجه به حجم بارش هایی که داشته ایم و سطح پوشش گیاهی متراکم در شهرستان و شروع فصل گرما، باز هم احتمال این حوادث و آتش سوزی ها دارد و باید آمادگی کامل را در این زمینه داشته باشیم.

وی در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی گفت: باید همه دستگاهها، ادارات و همه مردم شهرستان دست به دست هم دهیم تا با هرگونه آتش سوزی احتمالی در شهرستان مقابله کنیم و در صورت بروز حادثه، از تمام امکانات جهت کنترل آتش سوزی استفاده کرده و آنرا مهار نمایم.

رئیس اداره منابع طبیعی سیروان از شانسایی مناطق بحرانی و مستعد از نظر احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های این شهرستان خبر داد و گفت: برای ممانعت از آتش سوزی، یکسری آتش برهای مناسب در مراتع و مناطق جنگلی این شهرستان ایجاد شده است.

کاظمی پور خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی های مناسب دیگری صورت گرفته است تا دیگر شاهد وقوع حوادثی همچون سال های گذشته در جنگل های این شهرستان نباشیم. وی اقداماتی شامل کشیک 24ساعته کارکنان در محل اداره منابع طبیعی و استفاده از چند نفر دیدبان و قرق بان در مناطق بحرانی و مستعد حریق را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.

رئیس منابع طبیعی سیروان افزود: آموزش های لازم در زمینه پیشگری صورت گرفته که شامل برگزاری کارگاه آموزشی در سطح شهرستان با حضور کارکنان ادارات، آموزش اطفاء حریق برای دامداران کوچ رو و پخش بروشور مربوط به اطفاء حریق در سطح شهرستان از جمله این برنامه های آموزشی بوده است.

وی افزود: با هماهنگی های که با اداره جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته است، در صورت وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی توسط اشخاص و اثبات آن، با متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد. 

کاظمی پور اضافه کرد: ساماندهی و تشکیل اکیپ های مردمی اطفاء حریق در سطح شهرستان، که به صورت خودجوش اعلام آمادگی کرده اند تا مواقع بحران به مهار این آتش سوزی ها کمک نمایند، از دیگر اقدامات مهم برای جلوگیری و اطفای حریق در شهرستان بوده است.

این مسئول تاکید کرد: با همه این تلاش ها و برنامه ها که صورت گرفته است، باز هم نیازمند کمک همه مردم سطح شهرستان(همچون سالهای گذشته) هستیم تا بتوانیم کمترین آتش سوزی را در شهرستان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.