بجنورد- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: تمام خانواده های دارای یتیم نیازمند تا سه سال آینده صاحب مسکن می‌شوند.

خانواده های نیازمند دارای یتیم خراسان شمالی صاحبخانه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، عباس اهرابی اظهار کرد: هم اکنون چهار هزار یتیم تحت حمایت این نهاد قرار دارند که در طول سال از مزایای طرح اکرام بهره مند هستند.

وی با اشاره به برنامه های منسجم کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان، افزود: با توجه به آسیب پذیری خانواده های بی سرپرست و دارای یتیم، ساخت مسکن ایتام در اولویت های اهداف این نهاد قرار گرفت.

اهرابی بر حل مشکل مسکن خانواده های دارای یتیم طی سه سال آینده تاکید کرد و گفت: وضعیت مددجویان فاقد مسکن و دریافت اطلاعات صحیح از این افراد هم اکنون در حال بررسی است و در کمترین زمان ممکن با استفاده از امکانات موجود، کار ساخت این واحد ها آغاز می شود.

وی با اشاره به انجام آخرین ارزیابی ها از وضعیت مسکن ایتام گفت: حدود ۲۹۰ نفر از خانواده های دارای یتیم این استان نیازمند ساخت مسکن مقاوم هستند و بیش از ۲۳۰ خانواده هم منازلشان نیازمند تعمیر و بازسازی است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی بر بهره برداری حداکثری از منابع در این زمینه تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به این هدف از تمامی منابع موجود از جمله همکاری خیران، اعتبارات دولتی، استفاده همه جانبه از مشارکت های مردمی استفاده بهره برداری خواهد شد.

اهرابی با بیان اینکه اولویت برخورداری از خدمات مسکن با مناطق روستایی، محروم، مرزی است، تصریح کرد: کمیته امداد تاکنون بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی مقام برای خانواده های تحت حمایت خود در قالب مسکن شهری، روستایی و مسکن مهر ساخته است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اکرام برای حمایت از ایتام در زمینه های تحصیلی، معیشتی و درمانی آنان، گفت: بخش اعظمی از نیازهای ایتام با کمک خیران برطرف می شود.

اهرابی با بیان اینکه حامیان در دو ماه ابتدای سال جاری بیش از ۱۱ میلیارد ریال برای رفع نیاز ایتام تحت حمایت خود مساعدت کردند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۵ هزار خیر در این طرح با کمیته امداد همکاری دارند که امیدواریم با توجه جدی خیران به مقوله حمایت از این فرزندان سلامت این افراد وجامعه تضمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.