گلبهار- نیمه تمام ماندن بخشی از مسکن مهر و تحویل نیمه کاره بخشی دیگر از خانه‌ها، دریافت اقساط از واحدهای که هنوز به مردم تحویل نشده است و نواقص فنی در بخش‌هایی از مسکن‌های مهر و... از جمله مشکلاتی است که مردم از آن‌ها گلایه دارند.

«مسکن مهر» گلبهار سر بی مهری گذاشته است

در حالی که مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که پرونده مسکن مهر در نیمه دوم سال ۹۶ بسته خواهد شد، اما واقعیت این است که به دلیل مشکلات زیاد در بخشی از واحدهای مسکن مهر به نظر می‌رسد این وعده هم در دولت راستگویان محقق نخواهد شد، چراکه حوزه مسکن در چهارسال گذشته حوادث و وعده‌های زیادی رابه چشم خود دیده که تاکنون نادر بوده است.

توقف و یا کندی درساخت مسکن مهر، قول‌های مکررمسئولان دولت تدبیروامید درخصوص طرع مسکن اجتماعی و کارگری، مسکن قسطی، پرداخت اجاره بها به مستأجران و در آخر هم صدور دفترچه اقساط برای مسکن‌های مهر که هنوز خانه خود را تحویل نگرفته و مهم ترآنکه متقاضیانی که مسکن نیمه کاره دارند و همچنان منتظر تکمیل آن‌ها هستند باید هم اجاره بهای محل سکونت خود راپرداخت کنند و هم اقساط خانه‌های که هنوزمعلوم نیست کی کلید آن رادریافت کنند.

 علاوه بر این برخی از واحدها که پیش از این تحویل گرفته شده، هنوز بدون امکانات است، به این ترتیب می‌توان گفت اقساط واحدهای مسکن مهربرای این دسته ازمتقاضیان به پیش خرید تبدیل شده است، یعنی آن‌ها باید پول واحد هایی راپرداخت کنند که قراراست هروقت تکمیل شد، تحویل بگیرند.

پرداخت اقساط بدون تحویل منازل

تیموری یکی ازاعضای مسکن مهرمی گوید:۱۰ ماه است که دارم قسط پرداخت می‌کنم، درصورتی که نه کلید ونه واحد راتحویل گرفتم.

وی افزود:مدتی است که خانه اجاره‌ای خودمان را تحویل صاحبخانه دادم ومجبورشدم به اتفاق زن و سه فرزندم به خانه پدرم نقل مکان کنم، اما نمی‌دانم چه وقت خانه را به ما تحویل می‌دهند.

یکی دیگر از متقاضیان گفت:۱۵ ماه است که دارم قسط پرداخت می‌کنم در حالی که واحدها تکمیل نیستند و تعاونی‌ها درحال خاک بازی هستند و کار نمی‌کنند، چون به دنبال افزایش وام هستند.

روند لاک پشتی پروژه مسکن گلبهار

یکی دیگر از اعضای مسکن مهر در واحدهای پروژه گلهای گلبهار نیز گفت:افراد زیادی هستند که خانه خود را هنوز تحویل نگرفته‌اند، اما اقساط پرداخت می‌کنند یا برخی از مردم واحد خود را به طور ناقص و نیمه کاره تحویل گرفته‌اند اما باید به بانک قسط پرداخت کنند.

وی افزود: متأسفانه تکمیل و ساخت وساز در مسکن مهر کند است، چون سازندگان به دنبال افزایش تسهیلات هستند که هنوز محقق نشده است، اینکه می‌گویند مسکن مهر تا پایان سال تمام می‌شود امکان پذیر نیست، اگر با این روند ادامه پیدا کند، تکمیل واحدها چند سال دیگرطول خواهد کشید چون دولت کنونی اراده‌ای برای تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر ندارد.

پا درمیانی وزیر مسکن

مشاورو نماینده استاندار در مسکن مهر هم با تأیید وجود مشکل در۲۸۰۰واحد مسکن مهر گفت: براساس تعهد داده شده مدیران برخی از تعاونی‌ها به بانک مسکن قراربوده است با۲۵میلیون تومان وام واحد هاراتکمیل وتحویل دهند که این کارصورت نگرفته است.

کوهی بابیان اینکه تاکنون چندین نوبت با وزیرمسکن وبانک مسکن مکاتبه داشته‌ایم افزود: تعاونی‌ها می‌گویند اگر ۵میلیون تومان وام مسکن مهربه ماداده شود کار را تمام می‌کنیم، ولی بانک مسکن باپرداخت ۵میلیون وام جاعله موافق است، که این برای تعاونی‌ها مشکلاتی دارد که به دنبال حل آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.