« دکتر عبدالله کتمتو» گفت: وحدتی که اخیرا در سوریه شاهد آن هستیم تمام معادلات تروریست‌ها را به هم ریخته است و امیدوارم به زودی شاهد آزادسازی کل خاک سوریه از دست گروه‌های تروریستی تکفیری باشیم.

مرحله تجزیه سوریه را پشت سر گذاشته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ سوریه روزهای خاصی را پشت سر می گذارد، از یک سو اجلاس‌های سیاسی برای حل و فصل بحران سرعت و تداوم بیشتری پیدا کرده و قرین به توفیقات حداقلی بوده و در گام نخستین زمینه را برای آتش بس فراگیر و خاتمه بحران نظامی فراهم نموده است، همچنین ارتش عربی سوریه با همراهی رزمندگان محور مقاومت توفیقات میدانی خود را ادامه داده و در همین مسیر توانسته است با محاصره موثر تروریست‌ها در چند منطقه، آنها را مجبور به تخلیه شهرهای تحت تصرف و کوچ اجباری به سایر مناطق تعیین شده کند ضمن اینکه امکان رفع حصر از مردم برخی مناطق اشغالی توسط تکفیری‌ها را نیز فراهم کرده است. در همین شرایط بسیاری از کارشناسان معتقدند ایده تجزیه کشور سوریه به چند منطقه براساس تقسیم بندی مذهبی، عملا شکست خورده و دیگر زمینه اجرایی کردن آن فراهم نیست. برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ یکی از چهره های سرشناس سیاسی-مذهبی سوریه رفتیم.

«دکتر عبدالله کتمتو» نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام و هماهنگ کننده انجمن علماء در یاری رساندن به فلسطین در گفت‌وگو با بیت المقدس، با بیان اینکه مساله تجزیه سوریه دیگر قابل مطرح کردن نیست ، اظهار داشت: اکنون اهل علم و قدرت در سوریه با هم متحد شده اند و با اتحاد خود توانستند گروه تروریستی داعش که مال و جان مردم را دریده است در حلب و دیگر نقاط سوریه شکست دهند.

وی ادامه داد: تا زمانی که این اتحاد و همدلی وجود داشته باشد گروه‌های تکفیری نمی‌توانند در شهرهای سوریه جولان دهند و کودکان و مردم این کشور را مورد ظلم و جنایت خود قرار دهند.

نائب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام، افزود: وحدتی که اخیرا در سوریه شاهد آن هستیم تمام معادلات تروریست‌ها را به هم ریخته است و امیدوارم به زودی شاهد آزادسازی کل خاک سوریه از دست گروه‌های تروریستی تکفیری باشیم.

شیخ کتمتو تاکید کرد: امروز دیگر شاهد طرح تقسیم کشورمان سوریه نیستیم چرا که وحدت مردم و ارتش این کشور باعث شده است تا تروریست‌ها هر روز از شهرهای سوریه عقب رانده شوند.

وی با اشاره به  احتمال تجزیه سوریه از سوی تروریست‌ها، یادآور شد: مرحله تقسیم سوریه پشت سر گذاشته شده است، آن‌ها برای تحقق این تجزیه روی این مسئله حساب باز می‌کردند که حلب، حومه آن و ادلب را بگیرند و به مناطق دیگر تحت اشغالشان ملحق کنند اما اکنون این موضوع دیگر مطرح نیست و سوریه واحد و یکپارچه باقی خواهد ماند،

دکتر کتمتو افزود: هیچ یک از سوری‌ها موافق با تقسیم کشورشان نیستند حتی مخالفان داخلی حکومت بشار اسد نیز مخالف تقسیم سوریه هستند./

انتهای پیام

روح الله فرقانی فدافن

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.