۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 534941

لزوم پیوستن جوانان کرانه باختری به صفوف مجاهدین، خیلی زود رنگ واقعیت به خود گرفت و در چند ماه گذشته و در جریان انتفاضه سوم فلسطینی ها، بیش از 200 شهید جان خود را در راه آرمان آزادی قدس شریف تقدیم کردند.

نمایش تجدید بیعت ترامپ با صهیونیست‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ اولین سفر خارجی رئیس جمهور آمریکا به سه مکان مقدس ادیان ابراهیمی، بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های جمعی به همراه داشت اما آنچه در این نوشتار قرار است به آن بپردازیم حضور او در سرزمین‌های اشغالی است که به تعبیری با افتتاح خط هوایی ریاض- تل آویو همراه بوده است، چراکه هواپیمای ترامپ نخستین هواپیمایی بود که بصورت علنی و اعلام شده از پایتخت کشوری که ادعای رهبری جهان اسلام را دارد راهی مرکز رژیم اشغالگر قبله اول مسلمانان شد.

 در ادامه نکات مهم این سفر را مرور خواهیم کرد:

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور ایالات متحده و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نام ایران ترجیع بند سخنان هر دو آنها بود. آنها از حقوق بشر و از لزوم اتحاد علیه ایران سخن گفتند ولی از اعتصاب غذای 40 روزه زندانیان فلسطینی در بند اسراییل، خشونت های مذهبی علیه مسلمانان در سرزمین های اشغالی، تداوم تخریب منازل فلسطینی ها و شهرک سازی اشغالگران چیزی نگفتند و مجددا اثبات کردند که حقوق بشر آن سطور نگاشته شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر نیست بلکه ملاک همسویی یا عدم همسویی منافع امپریالیسم نسبت به آن نوشته جات است. آنها هم چنین سعی کردند با آوردن نام ایران در کنار داعش، این دو را در یک جبهه و خود را در طرف مقابل آن نشان دهند. چیزی که ترامپ پیشتر و در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکا عکس آن را گفته بود. دونالد ترامپ در کوران رقابت‌های انتخاباتی در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس نیوز گفته بود: «هیلاری کلینتون (نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) با سیاست‌های احمقانه‌اش داعش را اختراع کرد. او مسئول ظهور داعش است».

از نکات مهم دیگر این سفر حضور ترامپ در مقدس ترین مکان صهیونیست‌ها است. ترامپ اولین رییس جمهور آمریکاست که در زمان تصدی این پست در برابر دیوار ندبه، هفتاد و نهمین مزمور از کتاب مزامیر داوود نبی (ع) را می‌خواند: « قهر خود را بر امتهایی که تو را نمیشناسند بریز و بر ممالکی که نام تو را نمیخوانند» و در فرازی دیگر «و جزای هفت چندان به همسایگان ما رسان، برای اهانتی که به تو کردهاند ای خداوند» . البته او به حضور در کنار دیوار و دست گذاشن روی آن اکتفا کرد و مناسک را کامل اجرا ننمود.

 از سوی دیگر باید به دیدار رئیس جمهور آمریکا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین هم اشاره کرد که در این دیدار دو طرف بر ایده «دو کشوری» تاکید کردند با این حال ترامپ در این دیدار هم اشاره‌ای به شهرک‌ سازی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و عدم به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان نکرد. البته او در این نشست اشاره کرد که بنیامین نتانیاهو به وی وعده داده است که برای تحقق راه حل دو کشوری جهت حل و فصل نهایی مسئله سرزمینهای اشغالی به ترامپ کمک کند. این در حالی است که نتانیاهو رهبر حزب راستگرای افراطی «لیکود» در رژیم صهیونیستی است و از مبانی این حزب به رسمیت شناختن حق ملت یهود در تصاحب تمام سرزمین فلسطین است و در واقع این حزب خواستار تسلط اسراییل بر نوار غزه و کرانه باختری رود اردن و بیرون راندن اعراب از آن است تا بدین ترتیب تسلط آنها بر سرزمین فلسطین کامل شود.

برخی سیاستمداران فلسطینی با اتلاف وقت و طرح ایده‌های از پیش شکست خورده مانند طرح دو کشوری اصرار بر راه رفتن در مسیری اشتباه دارند. تاسیس رژیمی به نام اسراییل به بهانه هلوکاست و با هدف تحقق آمال یهودیان ارتدوکس از اساس اقدامی غیر قانونی، غیر انسانی و نژادپرستانه بوده است. رژیم اسراییل اگر امروز حاضر است درباره ایده دو کشوری سخن بگوید صرفا به علت احساس ضعف ناشی از شکست‌های پی در پی از محور مقاومت است. به بیان دیگر آنها به محض اینکه احساس قدرت کند نه تنها به ایده دو کشوری بلکه به هیچ یک از قوانین و کنوانسیون های بین المللی پایبند نخواهد بود. تاریخچه عملکرد این رژیم به تنهایی موید این فرضیه است. انحلال رژیم نژادپرست اسراییل و برگزاری انتخابات بین یهودیان، مسیحیان و مسلمانان ساکن در سرزمین فلسطین برای انتخاب یک دولت ائتلافی راه حل منطقی مساله فلسطین خواهد بود.

در این بخش از نوشتار لازم است اشاره‌ای هم به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پیرامون راه حل مساله فلسطین داشته باشیم: « بنده عقیده‌ام این است، این اعتقاد ما است که کرانه‌ باختری هم مثل غزه باید مسلح بشود. دست قدرت [لازم است‌]. کسانی‌که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطینند، اگر می‌توانند کاری بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند. تنها چیزی که ممکن است از محنت فلسطینی‌ها بکاهد، عبارت است از همین که دست قدرت داشته باشند، بتوانند قدرت‌نمایی بکنند؛ والا با برخورد رام و مطیع و سازش‌کارانه، هیچ کاری به نفع فلسطینی‌ها انجام نخواهد گرفت و از خشونت این موجود خشن و خبیث و گرگ‌صفت چیزی کاسته نخواهد شد».

لزوم پیوستن جوانان کرانه باختری به صفوف مجاهدین، خیلی زود رنگ واقعیت به خود گرفت و در چند ماه گذشته و در جریان انتفاضه سوم فلسطینی ها، بیش از 200 شهید جان خود را در راه آرمان آزادی قدس شریف تقدیم کردند. امروز در حالیکه برخی حکام عرب ابایی از نزدیکی به رژیم صهیونیستی ندارند و نیز برخی چهره های شاخص فلسطینی دست تسلیم خود را در مقابل شکل گیری کشور اسرائیل بالا برده اند، پیوستن جوانان کرانه باختری رود اردن به صف پیروان گزینه مقاومت و مخالفان اشغال یک وجب از خاک فلسطین، نوید بخش روزهایی سخت برای کاسب مسلکانی است که در نقاط مختلف کره خاکی بدنبال معامله بر سر سرزمین مقدس مسلمانان هستند. اگرچه این ایام بدلایل مختلف شرایط برای مبارزین فلسطینی دشوار است اما در کنار همین دشواری‌ها، رویش‌های جدیدی سر می‌زند که امید به آینده و روزهای خوب برای قبله اول مسلمانان رو دوچندان می‌کند./

انتهای پیام

علی اصغر بروجردی

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.