۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 535071

گزارش از شخص

پدر زن عزیز من!

«جرِد کوشنر» هنوز در باره روابطش با روسها حرفی نزده است

قدس / مجید تربت زاده : همچنان سکوت کرده است! با وجود سرو صدا و جنجالی که چند روزی است خبرگزاری ها در باره ارتباطش با روسها به راه انداخته اند ، داماد «ترامپ» انگار قصد ندارد لام تا کام حرفی بزند. البته تاجرِ حالا سیاستمدار شده ای مانند «کوشنر» هرچه را تا امروز خوب یاد نگرفته باشد این را خوب می داند که در چنین مواردی هرگز بدون حضور وکیلش حرفی نزند! برای همین همه کارها را به وکیل لابد کاربلدش سپرده تا به جای او پاسخ خبرنگاران و برخی مأموران اف بی آی را بدهد. آقای وکیل هم که پیش از اینها اعلام کرده بود موکلش آماده است تا همه اطلاعاتش را در اختیار کنگره قرار دهد ، حالا گفته است که خودم نیز آماده ام با اف بی آی در این باره همکاری کنم!

پدر زن عزیز من!

کاملاً عادی است!

اگر احتمالاً از آنهایی نیستید که سیر تا پیاز اخبار سیاسی را دنبال می کنند لازم است کمی بیشتر از اتهام «کوشنر» بگوییم. ماجرا بازهم برمی گردد به اخبار و شائبه موش دوانی روسها در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا. بعد از اینکه خبر رسید حتی نزدیکان «ترامپ» در این باره مورد تحقیق قرار می گیرند،بتازگی رسانه های آمریکایی

اعلام کردند «کوشنر» پیش از آغاز به کار دولت پدر زنش ، از سفیر روسیه خواسته برایش یک خط ارتباطی ویژه با کاخ کرملین دست و پا کند! علاوه بر اینها دیداری هم با بانک دولتی روسیه که آمریکا آن را تحریم کرده بود داشته است. حالا اگرچه داماد و مشاور ارشد «ترامپ» در این باره سکوت کرده است اما مقام های دولتی آمریکا بشدت تلاش می کنند ماجرا را عادی جلوه بدهند. مشاور امنیت ملی – مک مستر- می گوید: «همه ما دارای تماس های غیر رسمی با کشورهای مختلف هستیم» و «جان کلی» وزیر امنیت ملی آمریکا نیز گفته است: « داشتن کانال های  ارتباطی غیر رسمی با قدرت های خارجی مسأله ای کاملاً عادی است».

از تجارت به سیاست

35 سال پیش که به دنیا آمد هنوز خبری از سیاست و سیاستمداری در خانواده اش نبود. پدرش – چارلز- آنطور که سایتها نوشته اند کارش را با یک کارگاه خیلی کوچک آغاز کرده و بعدها تبدیل به تاجر و آدم پولداری شده بود. فرزند به راه پدر رفته و بزودی شده بود سرمایه گذارکله گنده املاک و مستغلات در آمریکا. لابد از آنجا که سرمایه و تجارت بخشی از عوامل پشت پرده سیاست است و خیلی جاها منافع سیاسی و تجاری به هم گره می خورند« کوشنر» هم تصمیم گرفت تا جایی که می تواند – ولو پشت پرده – سری هم به عوالم سیاسی بزند. برای همین روزنامه «نیویورک آبزرور»  را هم به راه انداخت تا گاه و بیگاه در باره چیزهایی که لازم است در آن مطلب بنویسد!

به شانس اعتقاد دارید؟

نمی گوییم سال 2009 که به خواستگاری دختر «ترامپ» رفت برای امروز و ورود به کاخ سفید نقشه کشیده بود. اما جوان اَبَرپولدار آمریکایی خیلی هم بی حساب و کتاب دلباخته «ایوانکا» نشده بود. از آنجا که میلیاردر جماعت جایی نمی خوابند که زیرشان نم بزند «کوشنر» هم دختری تاجر مسلک و پولساز مانند خودش را پسند کرده و با او به توافق رسیده بود. شاید این از شانسش بود که چند سال بعد پدر زن پولدارش نامزد ریاست جمهوری بشود و «کوشنر» و همسرش هم یک جورهایی بشوند دست چپ و راست پدرزن سابق و رئیس جمهور امروز آمریکا. یعنی اگر بخواهیم نقش بخت و اقبال را در این ماجرا منکر بشویم دیگر چاره ای برای مان نمی ماند جز اینکه بگوییم در این ازدواج و اتفاقات پس از آن هم لابد دست روسها در کار بوده است! ببینم ... شما اصلاً به شانس و اینجور حرفها اعتقاد دارید؟

زدن مُخ پدر زن

زن و شوهر موفقی هستند. این را تنها به خاطر نوع زندگی خانوادگی ، سه فرزندی که تا امروز برای خودشان دست و پا کرده اند، تفاهمی که در کار و اعتقادات دارند و حتی اینکه «ایوانکا» حاضر شده به دین همسرش در بیاید نمی گویم. زن وشوهر علاوه بر اینها در زدن مُخ «ترامپ» هم موفق و هماهنگ عمل کرده اند و حتی او را واداشته اند که بر خلاف بسیار از حرف ها و اعتقادات نژادپرستانه خودش ، حرفهای انسان دوستانه و ضد نژاد پرستی هم بزند. از زمانی که رقابت های انتخاباتی در آمریکا آغاز شد رسانه ها بیش از هر چیز از حضور «کوشنر» و همسرش در پشت و جلو پرده تبلیغات تیم ترامپ گفتند و در باره حضور و نقش این دو نفر در دولت آینده گمانه زنی ها کردند. آبان ماه سال گذشته «گاردین» نوشت : «کوشنر 35 ساله در مسیر تبدیل شدن به یکی از تاثیرگذارترین افراد در سیاست آمریکا قرار گرفته است» .  رسانه ها حق داشتند چون «کوشنر» در مراحل پایانی انتخابات آمریکا کاری نبود که برای پیروزی پدر زنش انجام ندهد. از جلب حمایت گسترده صهیونیستها بگیرید تا مشاوره دادن های مختلف، تنظیم سخنرانی های ترامپ ، ماله کشیدن روی برخی گافها و هدایت کمپین دیجیتالی.

با اجازه وزارت دادگستری

این را پنهان نمی کند که ارتباط بسیار خوبی با اسرائیلی ها دارد. او و خانواده اش سالهای 20110 و 2012 کمک های مالی قابل توجهی را به یک سازمان یهودی مستقر در لس انجلس کرده اند. روابطش با غول رسانه ای دنیا « رابرت مرداک» بسیار خوب است و از رفاقت با «نتانیاهو» هم ابایی ندارد. علاوه بر کمک های مستقیم مالی و غیر مالی که خودش به شهرک سازی صهیونیستها در سرزمین های اشغالی کرده است حتی توانسته نظرو حمایت «ترامپ» را نیز در این زمینه جلب کند. «نیویورک تایمز» در باره او نوشته بود : « وی شخصاً مایل بوده تا در دولت ترامپ حضورداشته باشد، اما به دلیل قانون «ضد پارتی‌بازی و ممنوعیت استخدام خویشاوندان»  امکان وقوع چنین اتفاقی وجود نداشته و «کوشنر» اجازه وزارت دادگستری مجوز ورود به کاخ سفید را گرفته و از تمامی مناصب خود در شرکت و بنیاد خانوادگی کوشنر، استعفا داده است».

خودم خبر داشتم

با همه این حرف و حدیث ها « ترامپ» اما می گوید به دامادش اعتماد کامل داردو تازه خاطر مردم آمریکا را هم از بابت همه چیز جمع می کند و در بیانیه اش می گوید: «جرِد» خدمات بزرگی به کشور می کند ... او در برنامه هایی فعالیت می کند که از هدر رفتن میلیاردها دلار بودجه آمریکا جلوگیری می کند و تقریباً همه به او اعتماد دارند.

البته ممکن است من و شما از همین حالا و با توجه به تجربه برکناری «مایکل فلین» و واکنش ترامپ ، بتوانیم یکی از سخنگویان کاخ سفید را جلوی چشممان مجسم کنیم که دارد می گوید: رئیس جمهور از همه چیز خبر داشتند و از مدتها پیش به فکر برکناری « کوشنر» بودند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.