گروه جامعه:پس از برخوردهای تند عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در مواجهه با پرسش خبرنگار یکی از رسانه های کشورمان در خصوص سومین ایرباس خریداری شده به کشور در نخستین روزهای کاری پس از تعطیلات نوروزی، این بار قرعه به نام وزیر بهداشت افتاد تا او نیز با طفره رفتن از پاسخ منطقی به مطالبات مردمی ، با توهین های س.ال برانگیز خود به یک رسانه دیگر ، ادعای اخلاق مداری دولتمداران تدبیر و امید را به زیر سوال برد.

قرعه توهین دولت تدبیر و امید به نام وزیر بهداشت افتاد!

قاضی زاده هاشمی خطاب به خبرنگار قدس گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند! در نخستین نشست کاری هیئت وزیران پس از برگزاری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خبرنگار ما برای طرح پرسش های خود به سراغ قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت رفت تا دلیل و یا دلایل ناکافی بودن ظرفیت پذیرش بیمارستان ۶۱۰ تخت‌خوابی امام رضا ( ع ) شماره ۲ و همچنین چرایی منتشر نشدن حساب ملی سلامت از سال ۹۳ به بعد را از زبان عالی ترین مقام بهداشت و درمان کشور جویا شود.

قاضی زاده هاشمی پس از ارایه پاسخ های کوتاه خود ، طرح این پرسش ها را هدفمند دانسته و با خطاب به خبرنگار روزنامه قدس گفت: روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا ( ع ) خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضا( ع ) است.

خبرنگار قدس در پاسخ به ادعای وزیر ضمن رد هرگونه قصد سیاسی در طرح پرسش ها به وزیر می‌گوید: ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلفی در روزنامه برای طرح تخصصی پرسش ها داریم. قاضی زاده هاشمی در واکنش به این موضوع خطاب به خبرنگار قدس گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند!

موضعگیری تند ، شتابزده و غیر منطقی قاضی زاده هاشمی در حالی صورت گرفت که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در واکنش به گزارشی که دیروز در همین خصوص در روزنامه قدس منتشر شد، تلویحاً خالی بودن شماری از تخت های این واحد بیمارستانی را تایید کرده و بر این موضوع مهر تایید زده بود.

دولتمرد دولت تدبیر و امید که از طرح پرسش دوم خبرنگار قدس در خصوص دلایل منتشر نشدن حساب ملی سلامت از سال ۹۳ به بعد سخت برآشفته شده بود شاید نمی دانست و یا از خاطر برده بود که نخستین‌‌بار در دی‌‌ماه سال۹۴، ایرج حریرچی سخنگوی وزارتخانه ای که او متولی آن است وعده داده بود که «به‌زودی حساب‌های ملی سلامت اعلام می‌شود». اما ۶‌‌ماه پس‌ از آن و در خرداد ۹۵، خود او ( وزیر بهداشت ) در یک برنامه تلویزیونی از مزایای آمار لحظه‌به‌لحظه سخن به میان آورد و اعلام کرد که: "آمار وزارت بهداشت از حساب ملی سلامت به‌روزتر است ولی برای اعلام دقیق‌تر آمار، منتظر انتشار حساب ملی سلامت از سوی مرکز آمار می‌مانیم. "

جالب آنکه سومین بار نیز سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود در حاشیه نمایشگاه مطبوعات، وعده پایان آبان‌‌ماه ۹۵را برای شفاف‌سازی حساب‌ها داد ؛ وعده ای که محقق نشد".

دولتمردان تدبیر و امید! برغم ادعای تلاش برای فراهم آوردن فضای آزادانه نقد در رقابت های انتخاباتی اخیر با تکرار رفتارهای توهین آمیز اینچنینی خویش از هم اینک عرصه را برای نقد منصفانه بویژه از سوی رسانه های منتقد تنگ و تنگ تر می کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.