در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج ایرانی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت بیش از ۴۰ هزار تومان است، بنابراین با کل مبلغ ۳۰ هزار تومان یا باید چیزی در حدود ۷۵۰ گرم گوشت و یا تنها دو کیلو برنج خرید.

با بنِ ۳۰ هزار تومانی دولت به فقرا فقط می‌توان ۷۵۰ گرم گوشت خرید!

به گزارش قدس آنلاین، عباس کرباسی رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در رابطه با خرید کالا با بن ۳۰ هزار تومانی ارائه شده توسط وزارت کار بیان داشت: ۳۰ هزار تومان مبلغ ناچیزی است که می‌توان با آن تنها برای یک نفر به اندازه یک وعده مواد غذایی تهیه کرد.

وی افزود: اگر کسی با ۳۰ هزار تومان به بازار عمده فروشان مراجعه کند می‌تواند با این مبلغ ناچیز خریدی شامل یک روغن ۵ هزار تومانی، یک قوطی پنیر ۴ هزار تومانی، یک بسته خرمای ۷ هزار تومانی و یک کیلو برنج آن هم برنجی کاملا معمولی و دو بسته ماکارونی داشته باشد.

کرباسی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج ایرانی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت بیش از ۴۰ هزار تومان است، بنابراین با کل مبلغ ۳۰ هزار تومان یا باید چیزی در حدود ۷۵۰ گرم گوشت و یا تنها دو کیلو برنج خرید.

وی تأکید کرد: یک خانواده ۴ نفره که روی هم ۱۲۰ هزار تومان بن کالا دریافت میکند با این مبلغ حداکثر می‌تواند هزینه ۴ وعده غذایی خودش را در ماه رمضان تأمین کند، در حالی که حداقل مبلغ برای تأمین غذای یک ماهه یک فرد در ماه چیزی نزدیک به ۹۰۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.