محمد لاهوتی یکی از مشکلات فعلی تجارت خارجی در کشور را ارتباطات بین بانکی ایران و خارج از کشور دانست و افزود که ارتباطات بین بانکی با دوران تحریم متفاوت شده اما هنوز به شرایط قبل از تحریم‌ها بازنگشته است.

ارتباطات بین بانکی هنوز به شرایط قبل از تحریم‌ها بازنگشته است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس هیات مدیره کنفدراسیون صادرات، یکی از مشکلات فعلی تجارت خارجی در کشور را ارتباطات بین بانکی ایران و خارج از کشور دانست و افزود که ارتباطات بین بانکی با دوران تحریم متفاوت شده اما هنوز به شرایط قبل از تحریم‌ها بازنگشته است.

محمد لاهوتی  دلایل اصلی این مشکلات را در فقدان به روز رسانی شبکه بانکی کشور در دوران تحریم برشمرد و توضیح داد که دلیل دیگر به بدرفتاری دولت آمریکا با بانک‌های اروپایی و ترسی که به جان بانک‌های اروپایی انداخته مربوط است که در صورت داشتن مراوده بانکی با ایران شاید مشمول تحریم شوند. وی تاکید کرد که این دو دلیل سبب شده تا هنوز ارتباطات بین بانکی ایران و بانک‌های خارجی به قبل از تحریم‌ها برنگردد.

به گفته لاهوتی، بانک توسعه صادرات نتوانسته منویات صادرکنندگان را برطرف کند که البته حرف درستی است و ادامه داد که صادرات غیرنفتی کشور از مرز ۴۰ میلیارد دلار گذشته و یک بانک تخصصی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی این حجم صادرات باشد.

رئیس هیات مدیره کنفدراسیون صادرات، گفت که یک بانک به تنهایی قادر به پوشش این حجم درخواست صادراتی نیست و افزود: بانک توسعه صادرات سرمایه و منابع کافی در اختیارندارد تا تمام صادرکنندگان را تحت پوشش قرار دهد.

لاهوتی خواستار آن شد تا بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات با یکدیگر ادغام شوند که در اینصورت، ضمن افزایش منابع و کارایی و پرهیز از موازی کار، مسیر استفاده از خدمات آنها هم کوتاه تر می‌شود.

وی، اظهارداشت که درصورت تحقق چنین ادغامی، صادرکنندگان بیشتری تحت پوشش خدمات قرار خواهند گرفت و زمینه رشد صادرات بیشتر را بوجود می‌آورد.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.