رئیس سازمان زندانها گفت:سال گذشته کار شناسایی ۱۰هزار همسر زندانی که به علت زندانی شدن سرپرست خانواده، خواستار طلاق بودند انجام شد و از فروپاشی این خانواده ها با برگزاری کلاس های مشاوره جلو گیری شد.

جلوگیری از طلاق ۱۰ هزار نفر از همسر زندانیان/ ۲۵۰۰ فرزند زندانیان در معرض اعتیاد بودند

به گزارش قدس آنلاین، اصغر جهانگیر درنوزدهمین جشن حمایت از خانواده زندانیان که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد داریم زندانی اگر خطا کرده و باید مجازات شود اما باید خانواده وی را از زندانی جدا کنیم. زمانی که فردی به زندان می رود مشکلاتی از جمله مشکلات معیشتی برای خانواده وی ایجاد می شود.

رئیس سازمان زندانها گفت: سال گذشته کار شناسایی ۱۰ هزار همسر زندانی که به علت زندانی شدن سرپرست خانواده، خواستار طلاق بودند انجام شد و از فروپاشی این خانواده ها با برگزاری کلاس های مشاوره جلو گیری شد.
جهانگیر افزود: همچنین سال گذشته
 ۲ هزار و ۵۰۰ فرزند زندانی که در معرض اعتیاد بودند شناسایی شدندکه با کمک نهاد های حمایتی مانند کمیته امداد از سقوط انها جلوگیری شد و همچنین بیش از ۷۰۰ فرزند زندانی که ترک تحصیل کرده بودند تلاش شد که به مدارس بازگردند.
وی ادامه داد: در سال گذشته با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کردیم بخشی از مشکلات انها حل شود و همچنین ۸۲۵ خانواده زندانی که دارای مشکلات خاص مانند بیماری های خاص، فرار از منزل فرزندان و زندانی شدن هم زمان والدین بودند شناسایی شدند و به مشکلات آنها رسیدگی شد.
رئیس سازمان زندانها بیان داشت: از دیگر اقدامات سال گذشته این بود که ۲۰۲ انجمن حمایت از خانواده زندانیان تشکیل شد که در هفته ۲ مرتبه با خانوده زندانیان ملاقات دارند و با مشکلات خانواده ها از نزدیک آشنا می شوند و در تلاش برای حل آنها هستند و همچنین تشکیل مجمع حمایت از خانواده زندانیان از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد تا بحث خانواده زندانیان از خود زندانی جدا شود.

جهانگیر گفت: آمارها نشان می دهد ۲۲ درصد زندانیان ملاقاتی ندارند. هر چند در ماه های اول، ملاقات های زندانیان زیاد است اما با طولانی شدند زمان زندان، ملاقات ها کم می شود. زمانی که حمایت خانوده ها کم می شود زمینه قتل و اسیب های اجتماعی زیاد می شود لذا حمایت از خانواده زندانیان زمینه ایجاد این آسیب ها را کاهش می دهد.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.