بی شک تمکین حجت الاسلام رئیسی از رای و نظر نهایی شورای نگهبان به همه جناح های سیاسی کشور و به آنان که در آن سوی آب ها وخاک ها تحولات ایران را زیر نظر دارند پیام انسجام، وحدت، یکپارچکی و دموکراسی واقعی است

صبر انقلابی ودلسوزی اسلامی رمز تبعیت حجت الاسلام رئیسی از قانون

اختصاصی قدس آنلاین- احترام به قانون و تمکین از آن موضوع خطیری است که  مانع هر گونه حرمت شکنی و هجمه به ارزش ها وباورهای انقلاب اسلامی می شود. اما متاسفانه آنچه در سال ۸۸ و بعد از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشور اتفاق افتاد رویه ای بود که برخی از افراد و گروه ها با انجام اقدامات غیرقانونی در زیر سوال بردن نهادهای قانونی به نمایش گذاشته و با ساختار شکنی والقاء تشویش وتردید موجب افزایش فشارها وتحریم های خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران شدند که ثمره آن نیز در نهایت باج خواهی هسته ای دشمنان از ایران شد. هر چند سران فتنه تمایل داشتند تا با لشکر کشی خیابانی به اهداف خود برسند و به بی ثباتی سیاسی و براندازی جمهوری اسلامی که اصلی ترین خواست دشمن است کمک کنند اما حضور مردم در صحنه ۹ دی و پشتیبانی های نیروهای جبهه انقلاب و مدافعان نظام اسلامی از کشور توانست مثلث شوم آمریکا، اسرائیل وانگلیس را که اصلی ترین حامیان فتنه بودند ناکام بگذارد. اعلام نظر شورای نگهبان و تمکین به آن یک بار دیگر به دشمنان داخلی وخارجی نشان داد که اصلی ترین خواست دلسوزان نظام اسلامی پیشبرد و پیشرفت همه جانبه اهداف این خاک شهید پرور است. پایگاه خبربی- تحلیلی قدس آنلاین در گفتگوی پیش رو با عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس به تبیین این موضوع پرداخته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی با ذکر مثالی از یکی از قضاوت های امیرالمومنین (ع) و تشبیه آن به رفتار نیروهای جبهه انقلاب به قدس آنلاین گفت: رفتار حجت الاسلام رئیسی را براساس این مثل قدیمی که می گوید در مثل مناقشه نیست، به رفتار مادری تشبیه می کنم که برای بازپس گیری فرزند خود به محضر امیرالمومنین حضرت علی (ع) رفت. از آنجا که فرد دیگری هم ادعا می کرد والد فرزند است حضرت در قضاوتی خواستار دو نیمه شدن فرزند شد تا بین آن ها تقسیم شود اما مادر برای سالم ماندن فرزندش از حق خود صرف نظر کرد در حالی که مادر واقعی آن فرزند بود. این مثال درست ترین تشبیهی است که می توان گفت حجت الاسلام رئیسی و جبهه نیروهای انقلاب برای حفظ ارکان انقلاب از خود بروز دادند چرا که آنها خود را  فرزندان و خدمتگزاران انقلاب اسلامی می دانند از این رو هرگز مساله ای به نظام اسلامی تحمیل نمی کنند.

نماینده مجلس با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی با صبر انقلابی نشان داد که مساله مهم اولویت دادن به نظام اسلامی است تصریح کرد: بی شک اگر جریان اصلاح طلب امروز به عنوان شاکی در جایگاه نیروهای انقلابی قرار داشت مسائل وچالش های بسیاری را به نظام اسلامی تحمیل می کرد در حالی که علی رغم تخلفاتی که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه اتفاق افتاد جریان انقلابی و شخص حجت الاسلام رئیسی  به خاطر مصلحت نظام ومردم از آن عبور کرده و با صبر انقلابی ودلسوزی اسلامی مصلحت کلی نظام را به مسائل کوچکتر از کل نظام ترجیح دادند.

وی در ادامه تمکین وتبعیت از رای شورای نگهبان را توسط حجت الاسلام ابراهیم رئیسی حاوی پیام مهمی دانست و خاطر نشان کرد: بی شک تمکین حجت الاسلام  رئیسی از رای و نظر نهایی شورای نگهبان  به همه جناح های سیاسی کشور و به آنان که در آن سوی آب ها وخاک ها تحولات ایران را زیر نظر دارند پیام انسجام، وحدت، یکپارچکی و  دموکراسی واقعی است. نیروهای انقلابی نشان دادند که در اجرای مردم سالاری دینی شک و تردیدی به دل راه نمی دهند. آنها به دشمنان انقلاب در منطقه که حتی یک بار هم صندوق رای را به چشم خود ندیده اند پیام دادند که هرگز منافع اصلی نظام را قربانی نخواهند کرد و آنچه بیش از پیش در ایران حائز اهمیت است تمکین به قانون وحفظ ثبات و آرامش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.