اصفهان- پدر علم جامعه‌شناسی ایران گفت: سند ۲۰۳۰ سند ضعیفی است که باید اجرای آن متوقف شود؛ می‌توان به جای این سند، یک سند محلی قوی با ویژگی‌ها و شاخص‌های بومی تدوین و اجرا کرد.

واکنش پدر علم جامعه‌شناسی ایران به سند ۲۰۳۰/ باید اجرای این سند ضعیف متوقف شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پروفسور باقر ساروخانی شامگاه چهارشنبه در همایش مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: همیشه اعتقادم بر این بوده است که هیچ سازمانی نمی‌تواند موفق باشد اگر روابط عمومی قوی نداشته باشد؛ مدیران روابط عمومی پرچم‌داران هزاره سوم هستند؛ آن‌ها شهر علم و دانایی را می‌سازند؛ مدیران روابط عمومی فرصت کسب دانایی و دانش را در اختیار همه حتی روستائیان و عشایر می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه علم روابط عمومی یک علم جهانی است خاطر نشان کرد: مدیران روابط عمومی نه تنها علم را به همه جای جهان می‌بردند بلکه فرصت اندیشیدن نیز ایجاد می‌کنند؛ وقتی اطلاعات متکثر شد دیگر می‌توانند کلام‌های مختلف را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند؛ این‌گونه جامعه دانا و آگاه پدید می‌آید.

شامگاه چهارشنبه با اشاره به کتابی که در مورد اصفهان نوشته است، یادآور شد: اصفهان شهر امن و پاکی است؛ چرا که در کنار زاینده‌رود من یک پر کاه هم ندیدم و این مرهون مدیریت شهری قوی شهرداری و البته فرهنگ مردم اصفهان است؛ من در اصفهان فقیر هم ندیدم و شهری که فقیر نداشته باشد شهر پیشرفته‌ای است؛ تأسیس شرکت سهامی توسعه اصفهان می‌تواند اصفهان را آبادتر کند.

وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم سرمایه‌های کوچک و بزرگ را جذب کنیم بیکاری کمتری خواهیم داشت؛ در جلسه امروز با شهردار پیشنهادهایی خدمت ایشان ارائه شد از جمله اینکه یک اطلس فرهنگی مخصوص اصفهان تهیه شود.

ساروخانی در پایان گفت: برای توسعه شهری اصفهان نیاز به یک سند تحول توسعه محلی با توجه به ساختارها و ویژگی‌های شهر اصفهان است؛ صنعت‌های قدیمی باید کنار گذاشته شود و رقابت‌پذیری با شهرهای دیگر ایجاد شود؛ سند ۲۰۳۰ سند ضعیفی است که باید اجرای آن متوقف شود؛ می‌توان به جای این سند، یک سند محلی قوی با ویژگی‌ها و شاخص‌های اصفهان تدوین و اجرا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.