بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد: اعتبارات عمرانی استان باید به سمت افزایش مشارکت مردمی و کاهش هزینه های واحدهای تولیدی استان هدایت شود؛ چرا که تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو حضور و مشارکت مردم است.

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو حضور و مشارکت مردم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان منبع مالی بسیار خوبی برای تامین زیرساخت های مورد نیاز واحدهای تولیدی جهت ایجاد فعالیت های اقتصادی است.

وی افزود: با تحقق این امر هزینه های واحدهای تولیدی برای ارائه خدمات بیشتر کاهش خواهد یافت و همچنین ایجاد انگیزه برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین استفاده از تسهیلات و منابع بانکی برای ارتقاء شاخص های اقتصادی استان بسیار موثر است و بنابراین فرمانداران و بخشداران باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان داشت: برای ایجاد انگیزه سرمایه گذاری بخش های خصوصی در فعالیت های اقتصادی بخشی از اعتبارات عمرانی استان باید به عنوان کمک های فنی اعتباری در نظر گرفته شود تا بتوان با آن بخشی از کارمزدهای بانکی را تامین و روند کار را تسریع کرد.

دلپسند با اشاره به تاکید استاندار برای ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید در سال ۹۶ ، خاطر نشان کرد: تحقق این موضوع مستلزم ارتقاء و راه اندازی واحدهای تولیدی استان است و بنابراین اقدامات تمامی مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران شهرستان ها باید متناسب با این موضوع باشد.

وی اشاره داشت: اعتبارات عمرانی استان باید به سمت افزایش مشارکت مردمی و کاهش هزینه های واحدهای تولیدی استان هدایت شود؛ چرا که تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو حضور و مشارکت مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.