پذیرفتن رای شورای نگهبان از سوی حجت الاسلام رئیسی نشان از ادب واحترام ایشان نسبت به رای مردم و محترم شمردن رای اکثریت است. فتنه ۸۸ درس بزرگی برای مسئوولین و ملت ایران بود که طرفین انتخاباتی پس از اعلام نتایج رقابت را پایان یافته فرض کنند و برای حل مشکلات مردم وساماندهی مطالبات عمومی وارد فصل رفاقت شوند.

تمکین حجت الاسلام رئیسی به نظر شورای نگهبان مصداق آیه" اشداء علی الکفار رحماء بینهم " است

اختصاصی قدس آنلاین- تایید نظر شورای نگهبان و فصل الخطاب دانستن آن پیامی بود که پس از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان توسط حجت الاسلام رئیسی صادر شد، پیامی که نشانگر تمکین و احترام به قانون اساسی از سوی وی بود. احترام به قانون و تمکین از آن موضوع خطیری است که  مانع هر گونه حرمت شکنی و هجمه به ارزش ها وباورهای انقلاب اسلامی می شود. پایگاه خبری- تحلیلی قدس آنلاین در گفتگو با کارشناسان به تبیین این موضوع پرداخته است.

محمد کاظم انبارلویی کارشناس سیاسی با اشاره به حوادث سال ۸۸ به قدس آنلاین گفت : فتنه گران درسال ۸۸ برآن بودند تا  سنت زشتی را در کشور باب کنند به نحوی که مخالفان رای  شورای نگهبان بتوانند امنیت و اقتدار ملی را به مخاطره بیاندازند. هر چند سران فتنه با توصیه به هواردان خود درباره شورش های خیابانی و اردو کشی در صدد رسیدن به اهداف خود بودند اما حضور مردم در ۹ دی  آنها را متوجه حمایت آحاد ملت از نظام اسلامی و ولایت فقیه کرد.

وی افزود: انتخابات یک روش معین برای رسیدن به نتایج نامعین است همه کسانی که در انتخابات به عنوان نامزد شرکت می کنند  فرم مبتنی بر التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه را امضاء نموده اند از این رو موظف به پذیرفتن نتیجه نهایی انتخابات هستند. هر چند قانون سازوکارهایی برای شکایت کاندیداها در نظر گرفته است. انبارلویی اظهار داشت: نیروهای جبهه انقلاب در سال ۹۲ و بعد از پیروزی آقای روحانی به وی به عنوان نامزد پیروز تبریک گفتند و در این انتخابات هم شاهد چنین عکس العمل هایی از سوی سایر نامزدها بودیم. در سال های گذشته نیز شورای نگهبان برخی از بزرگان نظام را تایید صلاحیت نکرد و آنها نیز به نظر شورای نگهبان تمکین کردند که بهترین روش در مسیر قانونمداری است. تجربه ۸۸ به ما نشان  داد پذیرفتن نظر نهادهای نظارتی احترام به رای ملت ورعایت ادب و آداب دموکراسی است.

انبارلویی تمکین سید ابراهیم رئیسی را احترام به ساحت رای مردم عنوان کرده و گفت: بی شک پذیرفتن رای شورای نگهبان از سوی حجت الاسلام رئیسی نشان از ادب واحترام ایشان نسبت به رای مردم و محترم شمردن رای اکثریت است. فتنه ۸۸ درس بزرگی برای مسئولین و ملت ایران بود که طرفین انتخاباتی پس از اعلام نتایج رقابت را پایان یافته فرض کنند و برای حل مشکلات مردم وساماندهی مطالبات عمومی وارد فصل رفاقت شوند.

بشیر خالقی نماینده مجلس نیز با بیان اینکه تمکین حجت الاسلام رئیسی نهادینه کردن وحدت و رفتار قرآنی در کشور است به قدس آنلاین گفت: بنده به عنوان یکی از نمایندگان مجلس از حجت الاسلام رئیسی تشکر می کنم که با تمکین از رای شورای نگهبان یک قدم کشور و ملت را به سمت همدلی نزدیک تر کردند. وی افزود: تمکین وی از رای شورای نگهبان نشان داد که هر چند در انتخابات رقابت و بد رفتاری هایی وجود دارد اما در کشوری که زیربنای فرهنگی آن عمل به دستورات قرآنی است باید وحدت و تدبیر نهادینه شود. آنچه در این رویه حائز اهمیت است کمک کردن به اهداف نظام اسلامی است چرا که امثال حجت الاسلام رئیسی به خوبی می دانند که انقلاب اسلامی ثمره خون شهدایی است که از جان خود برای اعتلای این کشور گذشتند بنابراین تمکین ایشان از  رای شورای نگهبان مصداق آیه قرآنی" اشداء علی الکفار رحماء بینهم " است.

خالقی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیازمند همدلی وهمراهی مسئوولان هستیم تصریح کرد: بی شک نیازمند نهادینه شدن چنین رفتارها وتفکراتی در سطح جامعه هستیم. گردن نهادن به قانون وتبعیت از آن وایجاد آرامش و وحدت، اصلی ترین نیاز امروز سیاستمداران ماست. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای به دنبال تهدید وتحریم جمهوری اسلامی ایران هستند مسئوولان باید با یکدیگر در مدارا وتعامل بوده و در برابر دشمنان یک دل وهم عقیده باشند تا در بهترین شرایط بتوانیم سکان کشتی انقلاب را به ساحل نجات برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.