زنجان-معاون کمیته امداد کشور از وجود ۲۰۰ هزار یتیم در سطح کشور خبر دادو گفت: این تعداد یتیم بیش از یک میلیون حامی دارندو به طور متوسط هر یتیم ۵ حامی دارد.

وجود ۲۰۰ هزار یتیم در سطح کشور/ به ازدواج دختران یتیم توجه شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی‌ محمد ذوالفقاری در همایش تجلیل از حامیان طرح اکرام محسنین در استان زنجان، از وجود ۲۰۰ هزار یتیم در سطح کشور خبر داد و گفت: این تعداد یتیم بیش از یک میلیون حامی دارندو به طور متوسط هر یتیم ۵ حامی دارد.

وی اظهار کرد:  طی سال ۹۵ حدود ۴۰۴ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی حامیان به ایتام کمک  کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: در سطح کشور حامیان بسیار خوبی داریم چرا که حامی داریم که بیش از ۱۲هزار کودک یتیم را تحت پوشش دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه باید سن حامیان پایین بیاید، تاکید کرد: باید حامی را جوان تر کنیم تا تعداد حامیان بیشتر شود و این امر موجب ترویج فرهنگ نیکوکاری در بین افرادی با سن کم  می شود.

وی با بیان اینکه به عقاید برخی ها ازدواج با دختر یتیم از ارزش های جامعه نیست، تصریح کرد: باید کمک کنیم دختران یتیم ازدواج کنند و تشکیل زندگی بکنند چرا که این دختران بسیار عفیف و باحیا هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: پس از مدتی از اجرای طرح کمیته امداد به این نتیجه رسید که علاوه بر ایتام برخی از خانواده‌های بد سرپرست هم نیاز به حامی دارند  و در این راستا طرح محسنین اجرایی شد و در این زمینه نیز حامی یابی شده و تعدادی از حامیان به جمع همکاران این نهاد پیوستند.

ذوالفقاری افزود: اطلاع حامیان از وضعیت مشکلات ایتام ارتباط حامی و ایتام بیشتر و بیشتر شد و این امر باعث شد که یتیمی چندین حامی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد شناسه‌ای برای یتیم قرار داده وخوشبختانه با حمایت‌‎های حامیان امروز نقش حامی به یکی از نقش‌های تأثیرگذار در زندگی ایتام تبدیل شده است.

معاون امداد کشور افزود: تاکنون طرح یک شهید یک حامی و یا یک نوزاد یک یتیم در برخی از استان‌ها اجرا شده و تعدادی زیادی از ایتام قبل از اینکه پدر آنها فوت شود نیز نیازمند حمایت بودند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی ابراز کرد: گره‌گشایی از کار ایتام موجب حل مشکلات حامی نیز به صورت متقابل می‌شود.

ذوالفقاری یاد آورشد: یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی مشکلات زیادی دارد که یکی از آنها بحث مادی است وبسیاری از ایتام نیاز معنوی نیز دارند که باید این موضوع نیز توجه ویژه شود و امروز زندگی ایتام سخت شده  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.