وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر از واردکننده فولاد به صادرکننده تبدیل شده‌ایم گفت: تکمیل زنجیره‌های فولاد در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن برسد.

تکمیل زنجیره‌های فولاد در دستور کار دولت قرار دارد/در حال حاضر از واردکننده فولاد به صادرکننده تبدیل شده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازتسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده صبح پنجشنبه در بازدید از شرکت فولاد کاران ابهر اظهار داشت: از مزیت‌های توسعه صنایعی مانند فولاد این است که به خودکفایی برسیم و تولید ملی افزایش می‌یابد و فناوری و دانش وارد کشور می‌شود.

وی تأمین مواد اولیه صنایع پایین دستی را از دیگر مزایای واحد صنعتی تولید فولاد عنوان کرد و افزود: با این فعالیتها جوانان صنعتگر و کارآفرین تربیت می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در بازدید از شرکت صنایع ریلی ایرانیان فولاد تولیدی این کارخانه در واگن‌سازی به کارگیری شده است، گفت: فولاد تولیدی در این کارخانه‌ها در امور ساختمان و ساخت و ساز استفاده می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه برخی از صنعتگران از کار خود گلایه می‌کنند، بیان کرد: صنعت مجموعه‌ای از مدیریت‌ها و سختی‌هاست و یکی از فعالیت‌های پیچیده است که افرادی می‌توانند موفق باشند که از تجارب دیگران در راستای کار استفاده کنند و روحیه سخت‌کوشی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره صنعت فولاد کشور از ابتدا در دستور کار دولت قرار دارد و این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید داشتند که فولاد و سنگ خام نباید صادر شود، ابراز کرد: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بر کاهش خام فروشی تأکید شده است.

نعمت‌زاده گفت: برنامه‌ریزی را در دولت آغاز کردیم که تولید فولاد را به 55 میلیون تن برسانیم و در حال حاضر از واردکننده فولاد به صادرکننده تبدیل شدیم.

وی بیان کرد: از تولید سنگ آهن، کنسانتره، کندوله و آهن اسفنجی، ذوب و ریختگری به صنایع پایین دستی می‌رسیم و باید به جای محصولات خام، محصولات فراوری شده را صادر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند منافع آنها در خام فروشی است، گفت: خام صادر کردن محصولات ضرر است و می‌توانیم محصولات کشور را در صنعت خودرو، لوازم خانگی، پیچ و مهره و قطعات مختلف استفاده کنیم.

نعمت‌زاده افزود: خواست دولت این است که بخش خصوصی امور تولیدی و اجرایی کشور را به دست بگیرد و دولت در همه زمینه‌ها مشوق باشد و مانع‌تراشی نکند و در صورت وجود مشکل موانع را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.