معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های سازمان محیط زیست با بیان اینکه تالاب انزلی در لیست سیاه تالاب‌های تخریب شده کنوانسیون قرار گرفته است گفت: تمام تلاش‌ها در رابطه با احیاء تالاب انزلی باید به نقطه‌ای برسد تا تالاب انزلی از فهرست مونترو خارج شود.

تالاب انزلی در لیست سیاه تالاب‌های تخریب شده کنوانسیون محیط زیست قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، مسعود باقرزاده کریمی عصر امروز در جلسه کمیته مشترک پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در استانداری گیلان اظهار داشت: اقدامات مطلوبی در جایکا به‌منظور احیاء و نجات تالاب انزلی انجام شده است.

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه درگیر کردن جوامع محلی از سوی سمن‌های محیط زیست به‌منظور احیاء تالاب، بسیار تاثیرگذار بوده است خاطرنشان کرد: طرح جایکا برای احیاء تالاب انزلی آینده روشنی را در پیش دارد.

باقرزاده کرمی با تاکید بر اینکه با تلاش گسترده دولت و مجلس برای نخستین بار در کشور اردیبهشت ماه امسال قانون جامع تالاب تصویب شد افزود: قانون جامع تالاب می‌تواند به افرادی که قصد احیاء تالاب‌ها را دارند کمک قابل توجهی کند.

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه تالاب انزلی نیازمند احیاء و ساماندهی است تصریح کرد: "تهدید تالاب، تهدید غیر قابل جبران" یک ماده شفاف و اثرگذار در قانون جامع تالاب‌ها است.

وی با اشاره به اینکه چند ماده قانونی و شفاف در این قانون وجود دارد خاطرنشان کرد: حفاظت و جلوگیری از ورود گونه‌های مهاجم به تالاب از دیگر قوانین این طرح است‌ و این امر می‌تواند در ساماندهی تالاب انزلی اثرگذار باشد.

باقرزاده کریمی با تاکید بر اینکه یکی از بندهای قانون جامع تالاب از معضلات موجود در تالاب انزلی برداشت شده است بیان کرد: اگر بخواهیم برای حفاظت از حریم و حد بستر تالاب، با دقت و برمبنای مسائل فنی پش برویم به‌طور حتم به مسائل حقوقی برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تالاب انزلی در لیست سیاه تالاب‌های تخریب شده کنوانسیون قرار گرفته است خاطرنشان کرد: تمامی تلاش‌ها در رابطه با احیاء تالاب انزلی باید به نقطه‌ای برسد تا تالاب انزلی از فهرست مونترو خارج شود.

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ۷ تالاب کشور در فهرست مونترو قرار دارد تاکید کرد: با تلاش‌های گسترده، یکی از این تالاب‌ها از لیست مذکور خارج شد اما ۶ تالاب هنوز باقی مانده است.

باقرزاده کریمی با بیان اینکه تلاش است تالاب انزلی از لیست مذکورخارج شود گفت: دولت برای احیاء چند تالاب، ردیف اعتباری مشخص تهیه کرده که دریاچه ارومیه، تالاب انزلی، تالاب هامون سیستان و تالاب‌های فارس از جمله این تالاب‌ها هستند.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.