اسامی تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدار با ازبکستان در حالی اعلام شد که در این لیست هیچ بازیکنی از تیم استقلال حضور ندارد.

پشت پرده دعوت نشدن بازیکنان استقلال به اردوی تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که گذرنامه وریا غفوری، امید ابراهیمی و فرشید اسماعیلی گرفته شد و این سه بازیکن استقلال شانس حضور در تیم ملی را داشتند، اما با اعلام لیست تیم ملی برای دیدار با ازبکستان نامی از آنها در این فهرست نبود.

شاید در این میان بیشترین علامت سئوال پیش روی نام امید ابراهیمی باشد. بهترین گلزن استقلال و گلزن ترین هافبک فوتبال ایران طی سه سال اخیر و یکی از بهترین هافبک‌های میانی ایران در چند سال گذشته که همواره نیز در تیم ملی حضور داشته است. این بازیکن یکی دو ماهی است که با مصدومیت مواجه است و آخرین بازی استقلال را هم به همین دلیل از دست داد. دیداری که آبی‌ها در آن با سنگین ترین شکست لیگ قهرمانان آسیا مواجه شدند.

پیش از این نوشته بودیم که احتمال خط خوردن امید ابراهیمی از تیم ملی وجود دارد. در توضیح این مطلب باید گفت این بازیکن در آخرین هفته‌های لیگ برتر آسیب دید و دیدار با پدیده را هم از دست داد و در دیدارهای این تیم مقابل سپاهان و التعاون هم حضوری نصفه و نیمه داشت.

ابراهیمی روند درمانی‌اش را در کلینیک فیزیوتراپی باشگاه  استقلال دنبال کرد و در نهایت نیز به دیدار تیمش مقابل العین نرسید. همین موضوع باعث شد تا این بازیکن مورد غضب کی‌روش قرار بگیرد. سرمربی تیم ملی انتظار داشت که یا ابراهیمی زیر نظر خودش و در تیم ملی روند درمانی‌اش را طی می‌کرد و یا در غیر اینصورت مقابل العین به میدان می‌رفت. 

علامت سئوال بزرگ دوم به عدم دعوت از کاوه رضایی باز می‌گردد. مهاجم شماره ۹ استقلال شاید در لیگ برتر از بعضی از مهاجمان دیگر کمتر گل زده باشد، چه کسی است که می‌تواند موثر بودن این بازیکن و تاثیرش در نایب قهرمانی استقلال را منکر شود؟ آمار نشان می‌دهد که کاوه رضایی اگر بهترین گلزن ایران نیست، لااقل بهترین پاسور فوتبال ایران است. او حتی از هافبک‌های طراح اسم و رسم دار فوتبال ایران هم بیشتر پاس گل داد تا آقای پاس گل در لیگ برتر باشد. آماری که برای یک مهاجم بسیار عجیب و قابل توجه است. 

اگر نگوییم کاوه رضایی از برخی از مهاجمان دعوت شده به تیم ملی عملکردی به مراتب بهتر داشته، لااقل می‌شود گفت که در بدترین حالت حق کاوه رضایی بود که حتی برای یکبار هم که شده به اردوی تیم ملی دعوت شده و توسط کی‌روش دیده شود. 

در حالی که علیرضا منصوریان سرمربی آبی‌ها ارتباط بسیار خوبی با کارلوس کی‌روش دارد و حتی در مقطعی یکی از دستیاران وی بوده و در صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با هدایت کی‌روش هم سهم و نقش داشته، اما کی‌روش هیچگاه به استقلال، تیم تحت رهبری وی و بازیکنان این تیم دیدگاه مثبتی نداشته و با عدم دعوت از حتی یکی از بازیکنان این تیم نشان داد که اتوبان رفاقت منصوریان و کی روش نیز کاملا یک طرفه  است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.