مشهد- به مناسبت فرا رسیدن سال‌روز ارتحال جانسوز بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تعدادی از آثار نفیس هنری و معنوی موزه آستان قدس رضوی با محوریت موضوعی امام خمینی(ره) معرفی شد.

آثار موضوعی امام خمینی(ره) در موزه آستان قدس رضوی معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی دراین‌باره گفت: قرآن کریم خطی معروف به «قرآن راوندی»، اهدایی امام خمینی(ره) که در موزه قرآن و نفایس در حال نمایش است، از مهم‌ترین آثار با این موضوع به‌شمار می‌رود.

جواد فرهمندنژاد درباره قرآن راوندی بیان کرد: این قرآن نفیس توسط «احمد بن محمد راوندی» به خط نسخ کهن ۱۳ سطری در کاغذ خانبالغ حنایی در ۲۱۶ برگ به ابعاد ۴۱ در ۳۱ و نیم سانتی‌متر، در سال ۵۸۶ قمری کتابت شده است.

وی با تأکید بر اینکه این اثر کم‌نظیر و پرقدمت، اهدایی امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۳ به بارگاه مطهر رضوی است، افزود: این قرآن توسط «محمد بن علی بن سلیمان راوندی» تذهیب شده است.

فرهمندنژاد با معرفی کتاب «الخمینی(قدس سره)» که مزین به جلد چوبی و صفحات گلاسه نخودی است، گفت: این اثر در سال ۱۳۸۹، توسط «سیدعلی موسوی» از لبنان اهدا شده است و در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار دارد.

وی با اشاره بر اینکه ۸۰ کلام گهربار امام خمینی(ره) به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه در این کتاب ارزشمند نقش بسته است، ابراز کرد: این اثر توسط «علی‌عیسی ابومنهج» و انتشارات «دارالهادی لبنان» به ترتیب تألیف و منتشر شده است.

رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی، تابلوی تمثال امام خمینی(ره) را با نقاشی رنگ روغن بر روی مخمل، دیگر اثر گنجینه هدایای مقام معظم رهبری با موضوع بنیان‌گذار جمهوری اسلامی دانست و افزود: این تابلو در ابعاد ۷۴ در ۸۹ سانتی‌متر، توسط آقای اسکندپور در سال ۱۳۷۸ اهدا شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای از آثار نفیس هنری و قرآنی که توسط سران کشورهای خارجی، شخصیت‌های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادت‌مندان به مقام معظم رهبری اهدا شده است، در گنجینه هدایای ایشان در آستان قدس رضوی در معرض دید زائران و مجاوران علاقه‌مند قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.