۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 535429

نخستین بازی فینال لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا به سود گلدن استیت وریرز به پایان رسید.

کلیولند نخستین فینال NBA را باخت

به گزارش قدس آنلاین، در نخستین بازی فینال لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا که در سالن «اوراکل» شهر اوکلند برگزار شد، تیم گلدن استیت وریرز در حضور ۱۹۵۹۶ تماشاگر خودی با نتیجه ۱۱۳ بر ۹۱ از سد میهمان خود کلیولند کاوالیرز گذشت.

گلدن استیت که در همین بازی نخست، قدرت خود را به رخ مدافع عنوان قهرمانی کشید در هر چهار کوارتر با نتایج ۳۵ بر ۳۰، ۲۵ بر ۲۲، ۳۳ بر ۲۰ و ۲۰ بر ۱۹ پیروز میدان بود. ستاره این میدان، کوین دورانت بود که ۳۸ امتیاز، ۸ ریباند و ۸ پاس گل برای وریرز کسب کرد. لبران جیمز نیز ۲۵ امتیاز، ۱۵ ریباند و ۸ پاس گل برای کلیولند به دست آورد.

دورانت که تابستان فصل گذشته به عنوان بازیکن آزاد از اوکلاهماسیتی تاندر به گلدن استیت وریرز پیوست، حاضر شده به جای دستمزد ۳۱,۸۴۸,۱۲۰ دلاری آینده فقط ۲۷.۷ میلیون دلار بگیرد تا تیمش در پرداخت دستمزد بازیکنان دیگر دچار مشکل نشود.

کوین دورانت در مورد بازی فینال گفت: ما می‌توانستیم خیلی بهتر از چیزی که نشان دادیم، بازی کنیم. من به خوبی سایر بازیکنان تیم بودم. من به همراه استیف کری، کلی تامپسون، دریموند گرین و زازا پاچولیا، همدیگر را در زمین کامل کردیم و بازی برای ما آسان شد.

تایرون لو، سرمربی کلیولند نیز گفت: من تا به حال تیم گلدن استیت را به این خوبی ندیده بودم.

بازی دوم فینال، یکشنبه شب در سالن اوراکل آره‌نا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.