بیرجند- مدیر کل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت:۷ هزار و ۵۳۶ واحد فرآورده خونی، از ابتدای امسال در خراسان جنوبی تولید شده است.

بیش از ۷ هزار واحد فرآورده خونی  درخراسان جنوبی تولید شد

محمدرضا عاملی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند اظهار داشت: این فرآورده ها شامل پلاکت، گلبول قرمز و پلاسماست که از ابتدای امسال ۲ هزار و ۳۵۲ واحد گلبول قرمز،   ۹۲۵ واحد گلبول قرمز فیلتر شده، ۹۸۷ واحد پلاکت،  ۶۳ واحد کرایو (یکی از فرآورده های بیماران هموفیلی) تولید شده است.

مدیر کل انتقال خون استان خراسان جنوبی افزود : از ابتدای امسال ۸۸۰ واحد خون فیلتر شده در اختیار بیماران تالاسمی قرارگرفته است

وی بیان کرد: در مدت مشابه پارسال در مجموع ۷ هزار و ۱۴۳ واحد فرآورده خونی شامل  ۳ هزار و ۱۴۱ واحد پلاسما، ۹۰۱ واحد پلاکت، ۲ هزار و ۲۰۶ واحد گلبول قرمز، هزار و ۵۴ واحد گلبول قرمز فیلتر شده و ۶۳ واحد کرایو  تولید شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲ ماهه نخست امسال  ۴ هزار و ۲۹ نفر به منظور اهداء خون به مراکز انتقال خون خراسان جنوبی مراجعه کردند  افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۳۶۴ نفر خون خود را اهدا کردند.

عاملی اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۵۲ نفر در خراسان جنوبی به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۶۴ نفر خون خود را اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۴ هزار و ۵۲ نفر مراجعه کننده ۲۳ نفر نیز به منظور اهدای پلاکت به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند گفت: از این تعداد ۱۹ نفر پلاکت دادند.

وی از اهدای خون ۳ هزار و ۳۶۴ نفر در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۱۶۰ نفر آقا و ۲۰۴ نفر خانم بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حضور بانوان کمرنگ‌تر بوده است و در این راستا از بانوان تقاضا داریم حضور پررنگ‌تری برای اهدای خون داشته باشند.

وی با بیان اینکه از این میزان خون اهدا شده ۵۰۰ نفر برای اولین بار و ۲ هزار و ۷۶ نفر اهدا کننده مستمر هستند خاطرنشان کرد: همچنین از این میزان خون اهدا شده ۷۸۸ نفر نیز با سابقه بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.