بیرجند- امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در جامعه ای که دو رویی باشد، تقوا جایی نخواهد داشت، گفت: تقوا رسیدن به کمال است و ولایت پذیری آخرین مرحله از کمال است.

 ولایت پذیری آخرین مرحله از کمال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند،  حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه و در جمع مردم روزه دار  با بیان اینکه نظام ولایت فقیه برای این است که ما به ولایت ولی الله برسیم، اظهار داشت: باید انسان درجات کمال را طی کند و یکی از این درجات ولایت فقیه است که خوشبختانه در نظام ما ولایت فقیه حاکم است.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: در کشور ما بحران جنسیت وجود دارد و رفع و راهکار آن کار یک نفر و یا چند نفر نیست، بلکه همه ملت باید تصمیم بگیرند تا نیازهای شهوانی انسان تحت کنترل عقل او باشد.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه امام خمینی(ره) جوانان را به عالی ترین قله رساند، افزود: سهم امام خمینی(ره) از این جامعه شهداء ایثارگران، جانبازان هستند که شهدا در کنار امام خود به بهشت رسیدند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه انتخاب آیت الله امام خامنه ای بعد از رحلت امام خمینی کاری بزرگ و نیکو بود، گفت: سهم رهبر معظم انقلاب از جامعه شهدای مدافعان حرم، افراد متدین و با اخلاص است.

رضایی افزود: جنگ امروز دشمن جنگ فرهنگی است همان طور که سازمان ملل با برنامه ۲۰۳۰ برای چندین سال آینده ما وهمه دنیا برنامه ریزی دارد که ما باید در آن سال چگونه باشیم، اما ملت ما، مسئولان ما، روحانیت، حوزه های علمیه برنامه ای برای ۵ سال آینده خود هم نداریم، قبل از آنکه آنها برای ما برنامه ریزی کنند، ما باید برای سرنوشت آینده خود برنامه می‌کردیم.

وی با بیان اینکه ما باید برای دنیا اندیشه فرهنگی داشته باشیم، اظهار داشت: اما خمینی(ره) با سه شاخصه بصیرت، اتحاد، ایمان موفق شد و ما هم باید این سه شاخصه را دنبال کرده  و همانطور که امام انقلاب را در جهان صادر کرد ما هم باید با استکبار ستیزی و یاری رساندن به محرومان و مظلومان تلاش کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: در زمان انتخابات سخنان زیادی در زمینه توجه به محرومان مطرح شد، امروز بر همه روشن است که بخشی از جامعه ما دچار محرومیت هستند که در این راستا مسئولان باید به محرومان جامعه کمک ورسیدگی کنند.

رضایی بیرجندی افزود: مردم مظلوم یمن این روزها دچار بیماری وبا شدند باید در حد وسع خود به آنها کمک کنیم و این روزها در ماه مبارک رمضان حرف از جشن گلریزان و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد است که اقدامی نیکو و پسندیده است.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در زمینه حج اظهار داشت: کشور ما رهبر دارد و نماینده رهبری در امور حج وزیارت حضور دارند، ما باید در مراسم حج شرکت کنیم، زیرا حج پایه بزرگ دین است و دشمن به دنبال این است تا ما حج را تعطیل کنیم و جلو برخی تفکرات منحرف وهابیت، بهائیت وانحرافاتی که همیشه در طول تاریخ وجود داشته را بگیرد.

وی با اشاره به مناسبت های هفته اظهار داشت: ۱۲ خردادماه سالروز درگذشت حجت الاسلام ابوترابی است او مجسمه تقوا واخلاق بود و زندانی کردن امام خمینی(ره) توسط ماموران ستمشاهی، قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، روز محیط زیست، سالروز وفات خدیجه (س)، سالروز  ارتحال امام خمینی (ره) در ۱۴ خردادماه از مهم ترین مناسبت‌های هفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.