جغتای- امام جمعه جغتای گفت: امام راحل وحدت عموم ملّت را رمز پیروزی می دانستند و وحدت ملّی سبب به ثمر رسیدن انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) شد.

وحدت ملّی سبب به ثمر رسیدن انقلاب به رهبری امام راحل شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از جغتای، حجت‌الاسلام علی اکبرموحدی پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جغتای با تسلیت فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز رحلت جان‌سوز پیر جماران اظهار داشت: امام راحل  طرف‌دار جدّی حمایت از محرومان و مستضعفان بودند، نابرابری اقتصادی را با شدّت و حدّت و اشرافیگری را با تلخی رد می کردند.

وی افزود: امام خمینی به معنای واقعی کلمه طرف‌دار عدالت اجتماعی بود، طرف‌داری از مستضعفان شاید یکی از پرتکرارترین مطالبی است که این بزرگوار ما در بیاناتشان داشتند و این تنها یکی از اصول قطعی امام است.

موحدی پورتاکید کرد: همه باید تلاش کنند که فقر را ریشه‌کن کنند، محرومان را از محرومیّت بیرون بیاورند و تا آنجایی که در توان کشور است، به محرومان کمک کنند.

وی گفت: امام خمینی بارها در سخنان خود ملّت ایران را به حفظ وحدت و اتّحاد سفارش کرده اند به این دلیل که ایشان وحدت عموم ملّت را رمز پیروزی می دانستند به عبارتی وحدت ملّی سبب به ثمر رسیدن انقلاب به رهبری امام خمینی شد.

امام جمعه جغتای عنوان کرد: دعوت مردم به یکپارچگی و وحدت کلمه در مقابله با طاغوت و تشویق مسلمانان جهان به رویارویی با اردوگاه استکبار جهانی شرق و غرب و خصوصا رژیم نامشروع صهیونیستی از شاخصه های اندیشه وحدت گرایانه آن حکیم فرزانه الهی در دوران مبارزه بود.

وی با بیان اینکه امام راحل رمز پیروزی ملّت ایران ر ا انگیزه الهی و هدف آن را تشکیل حکومت اسلامی می دانستند که به وسیلة وحدت عموم ملّت بر سر همان انگیزه و هدف محقق شد، یادآورشد: امام خمینی (ره)  مردم ایران را به حفظ بیشتر این وحدت برای مقابله با نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان سفارش می کنند.

خطیب جمعه جغتای با اشاره به اینکه یکی از بزرگ ترین ویژگی های حضرت امام خمینی(ره) ساده زیستی ایشان بود، افزود: چیزی که کمتر در افرادی که به مقام بلند و منزلتی می رسند، وجود داشته و دارد.

موحدی پور ادامه داد: امام خمینی(ره) از ابتدا تا انتهای عمر پربرکتش، دست از ساده زیستی نکشید و همین امر یکی از عواملی بود که او را در مبارزه مستمر و وقفه ناپذیرش با استبداد و استعمار موفق ساخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.