مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امام راحل نظام اسلامی را به گونه ای طراحی کردند که مردم در رأس امور باشند، گفت: ایشان در وصیت نامه خود مردم را به امر به معروف و نهی از منکر مسئولان سفارش کردند.

امام راحل در وصیت نامه خود مردم را به امر به معروف و نهی از منکر مسئولان سفارش کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن رحیم پورازغدی شامگاه جمعه با حضور در شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی در جمع بازدیدکنندگان این نمایشگاه با موضوع امام خمینی(ره) و راز فعالسازی ظرفیت های مردمی سخنرانی کرد.

وی به نکاتی پیرامون وضعیت اوایل انقلاب اسلامی و نحوه برخورد امام راحل با این موضوعات پرداخت و اظهار کرد: در اوایل انقلاب مهندس بازرگان صراحتا اعلام کرده بود که نگاهش با نگاه امام نسبت به مسائل جامعه زاویه دارد اما متاسفانه برخی از مسئولان ما با نگاهی متفاوت از امام و انقلاب در جایگاه های مدیریتی قرار می گیرند و خود را همسو با اهداف نظام و انقلاب و امام می دانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جمهوری اسلامی اگر تنها به مسئولان سپرده می شد تاکنون بارها سقوط کرده بود اما امام راحل نظام را به گونه ای طراحی کردند که مردم محور جمهوریت نظام و در رأس امور باشند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود اعلام کردند که اگر عمل خلافی از مسئولان سر زد و با امر به معروف و نهی از منکر باز هم به راه خود ادامه داده و اصلاح نشدند، خود مردم برای برکناری آنان باید پیشقدم شده و اقدام کنند.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: با این نکته و روش امام برای همیشه مسئولان را تهدید به برکناری از سوی مردم و مراقبت از نحوه عملکردشان کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون نیز هر تنش و آشوب جدی که نظام را تهدید کرده است، از سمت مسئولان بوده که با دعوا و یقه گیری بین خودشان و یا پس از دوره مسئولیتشان با رفتارهای اپوزیسیونی مشکلات را به سمت جامعه سرازیر کرده و مردم را گرفتار موضوعات مختلف کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.