مشهد- هیأتی از شیعیان هندوی مقیم انگلستان در بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی، این موزه‌ها را اعجاب‌انگیز خوانده و آن را در میان دیگر موزه‌های دنیا بی‌مانند دانستند.

جذابیت موزه های آستان قدس رضوی در هیچ یک از موزه های دنیا وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، هیأتی از شیعیان هندوی مقیم انگلستان که از شهرهای مختلف انگلستان عازم مشهد شدند، از دیدن موزه‌های آستان قدس رضوی ابراز شگفتی کرده و این موزه‌ها را در دنیا بی‌مانند دانستند.

«ذوالفقار علی» یکی از افراد این گروه که با شگفتی و اشتیاق فراوان سخن می‌گوید، با بیان اینکه هرکسی از دیدن موزه‌های حرم، مبهوت می‌شود، گفت: هفتمین بار است که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوم و هربار به مشهد و زیارت می‌آیم، حتما از موزه‌های آستان قدس دیدن می‌کنم و از دیدن این موزه‌ها سیر نمی‌شوم.

وی شیوۀ نمایش، شیوۀ حفاظت، و چیدمان اشیاء در موزه‌های آستان قدس را خوب و بی‌نقص دانست و ادامه داد: همه چیز در اینجا به قدری عالی است که هیچ نکتۀ منفی به نظر نمی‌آید، اما بهتر است بروشورهایی کوچک به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای زائران خارجی تهیه شود که برخی آثار خاص موزه‌ای در آن، بیشتر و بهتر معرفی شود.

همچنین «کلثوم» دختر جوانی از افراد این گروه، با بیان اینکه این اولین سفر من به مشهد مقدس است و از دیدن این همه آثار اسلامی که در اینجا وجود دارد، شگفت‌زده شدم، بیان کرد: همۀ اشیاء در اینجا زیبا و شگفت‌انگیز است؛ من قبلا اینجا را ندیده بودم؛ وقتی به زیارت رفتم، فضای معنوی حرم و جلوه‌های زیبای معماری اسلامی مرا مبهوت کرد و بسیار برایم جالب و جذاب است که موزه‌ها در چنین مکانی قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.