وزیر دفاع ژاپن در کنفرانس امنیتی آسیا از تمایل این کشور به تحکیم هرچه بیشتر رابطه با آمریکا سخن گفت و اعلام کرد از هر گزینه ای که واشنگتن برای مهار پیونگ یانگ انتخاب کند، استقبال می کند.

توکیو از همه گزینه های آمریکا علیه کره شمالی حمایت می کند

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، «تومومی اینادا» وزیر دفاع ژاپن امروز شنبه در نشست امنیتی که با حضور وزاری دفاع و هیات های دیپلماتیک از ۵۰۰ کشور، در سنگاپور برگزار می شود، از همراهی تمام عیار دولت توکیو در اجرای هر گزینه ای که آمریکا علیه دولت پیونگ یانگ استفاده کند، خبر داد و گفت: ژاپن خواهان عمیق تر کردن اتحاد خود با واشنگتن در راستای اجرای نقشی برای تامین امنیت منطقه است.

وی ادامه داد: آمریکا در حرف و عمل نشان داده است که همه گزینه ها (علیه کره شمالی) روی میز است و من شدیدا از موضع واشنگتن حمایت می کنم.

سخنان اینادا در حالی اعلام شد که نیروی دریایی و هوایی ژاپن از پنجشنبه گذشته به مدت ۳ روز، رزمایش مشترکی را با ناوهای هواپیمابر آمریکایی که در دریای ژاپن مستقر هستند، آغاز کرده است. در عین حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیروز جمعه تحریم های هدفمند علیه کره شمالی را تشدید کرد- اقدامی که با رضایت چین به عنوان اصلی ترین شریک تجاری و بین المللی پیونگ یانگ انجام شد.

این در حالی است که وزیر دفاع ژاپن علیرغم هشدارهای مکرر چین مبنی بر لزوم احترام به تمامیت ارضی این کشور، از تمایل توکیو برای همراهی با آمریکا در بخش های دیگر آسیا از جمله دریای چین جنوبی و همچنین هند خبر داد- اقدامی که می تواند در راستای قانون جدید ژاپن به حضور در جنگ های فراسرزمینی توجیه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.