حجت الاسلام رئیسی به عنوان نفر دوم انتخابات که حائز ۱۶میلیون رای شدند به مواردی همچون کمبود تعرفه در مکان هایی که طرفداران وی بیشتر بودند و همچنین برخی جانبداری های دستگاه های اجرایی از رییس جمهور فعلی ، شکایت و اعتراض داشتند که این شکایات به شورای نگهبان رسید و آنها را جمع بندی کرد و در نهایت اعلام نمود که علی رغم صحیح بودن برخی از این شکایات، اما نتیجه انتخابات تغییر نخواهد کرد.

جانبداری دستگاه‌ اجرایی از یک نامزد خاص در این دوره شفاف و عریان بود

به گزارش قدس آنلاین، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وجود تخلفات انتخاباتی گفت:  دراین دوره از انتخابات جانبداری دستگاه‌ اجرایی بسیارعریان و شفاف بود و بی طرفیش را نقض کرد که امیدواریم اگر تخلفاتی در فرآیند انتخابات اثبات شده است دستگاه قضایی با آنها برخورد قاطع وکامل نماید.
 حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با قدس افزود: در انتخابات اخیر  مشارکت ۷۳ درصدی مردم نشات گرفته از این است که بعداز گذشت حدود ۳۹ سال از انقلاب که مردم به ندای رهبری لبیک گفته و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی را نشان دادند. از اول انقلاب این سومین مشارکت پرشور مردم  بود که اولین آن رفراندوم معروف، دومی انتخابات سال  ۸۸  با مشارکت۸۵ درصدی وسومی انتخابات سال ۹۶ با مشارکت ۷۳ درصدی بود.
وی با اشاره به این موضوع که در این انتخابات نیز کاندیداهایی رأی نیاوردند و به فرآیند انتخابات اعتراضاتی داشتند، تصریح کرد: حجت الاسلام رئیسی  به عنوان نفر دوم انتخابات که حائز ۱۶میلیون رای شدند به مواردی همچون کمبود تعرفه در مکان هایی که طرفداران وی بیشتر بودند و همچنین برخی جانبداری های دستگاه های اجرایی از رییس جمهور فعلی، شکایت و اعتراض داشتند که این شکایات به شورای نگهبان رسید و آنها را  جمع بندی کرد و در نهایت اعلام نمود که علی رغم صحیح بودن برخی از این شکایات، اما  نتیجه انتخابات تغییر نخواهد کرد.
فولادگر اظهار داشت: به هرحال به این تخلفات باید رسیدگی شود چرا که عدم رسیدگی به آن ها موجب خواهد شد در انتخابات آینده نیز این تخلفات به نحو دیگری تکرارشوند،   اما اگر بخواهیم رفتار کسانی که امسال رأی نیاوردند را نسبت به سال  ۸۸ بسنجیم، در وهله اول  همه کاندیداها تبریک خود را به فرد منتخب  اعلام کردند و به نحوی نتیجه انتخابات  را پذیرفتند و سپس علی رغم اعتراضاتی که داشتند زمانی که  شورای نگهبان نظر خود  را اعلام کرد باز هم به عنوان فصل الخطاب به نظر شورای نگهبان تمکین کردند، اما در سال ۸۸ کاندیداهای بازنده مخصوصا آن دونفر، نه تنها نتیجه را قبول نکردند بلکه پایه گذار حوادثی شدند که بیش از یک سال کشور را تحت‌الشعاع  خود قرارداد و بیشترین لطمه ها را هم در داخل و هم درخارج دربحث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نظام وارد کرد.
وی ادامه داد: اینجا می توانیم میزان پایبندی افراد را به نظام و به آرمان های انقلاب  شاهد باشیم. این خود نشان دهنده ی رفتار منطقی و قانونمند کاندیداهایی که در سال ۹۶ پیروز نشدند.   کسانی که اعتراضات خود را از مجرای قانونی پیگیری کردند و درحال حاضر نتیجه را پذیرفتند و به قانون تمکین کردند.
فولادگر درخاتمه خاطرنشان کرد: اگرچه این تخلفات توسط قوه ی قضائیه باید رسیدگی شود اما  درصورت عدم رسیدگی در دوره های بعد شاهد تخلفات بیشتری خواهیم بود. زیرا معمولا دولتی که مستقر است  و قدرت را در اختیار دارد در هر دوره ای سعی می کند به هر نحوی که شده رأی مردم را به نفع خود جلب کند و این در زمان روسای جمهور قبلی نیز وجود داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.