یزد -استاندار یزد گفت: پانزده خرداد سال ۴۲ پیامد فراز و نشیب انقلاب مشروطه و آغاز نهضت اسلامی و نقطه عطف حرکت عظیمی است که ۱۵ سال پس از آن به ثمر نشست و امروز جهانی را تحت تأثیر شجره طیبه خود قرار داده است.

۱۵ خرداد سال ۴۲جهان را تحت تأثیر شجره طیبه خود قرار داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سیدمحمد میرمحمدی سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد را گرامی داشت و اظهارداشت: پانزده خرداد سال ۴۲ پیامد فراز و نشیب انقلاب مشروطه و آغاز نهضت اسلامی و نقطه عطف حرکت عظیمی است که ۱۵ سال پس از آن به ثمر نشست و امروز جهانی را تحت تأثیر شجره طیبه خود قرار داده و ماه خرداد، ماه شور وحرکت و قیام و ماه هجران بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی است.

وی افزود: ۱۵ خرداد ۴۲ مصادف با دوازدهم محرم بود و خود پیداست که طلیعه این نهضت با عاشورای خونین حسین(ع) چه ارتباط معناداری دارد و امام خمینی این فرزند مخلص و جان بر کف زهرا (س) از آن روز زمام رهبری نهضت را بعهده گرفتند و از هیچ قدرتی جز خدا هراس نداشتند و جز به وظیفه الهی عمل نکردند و تا ۲۲ بهمن ۵۷ و از آن زمان تا ۱۴ خرداد ۶۸ که جان به جانان تسلیم نمودند لحظه‌ای از وظیفه الهی خویش نایستادند.

میرمحمد ی تصریح کرد: امام روند حاکم بر جهان را بهم زد و بساط ستمگران را در هم پیچید و رژیم ستم شاهی ۲۵۰۰ ساله را ریشه کن کرد و آزادگان جهان و محرومین عالم که دلباختگان او بودند موج موج آرمان او را در اقصی نقاط عالم به جان خریدند و شیفتگان او در میهن اسلامی با عشق او از بحران ها و حوادث خونین گذشته و امروز ایران سرافراز و انقلاب اسلامی عظیم ما یادگار عظمت روح بلند و همت و اخلاص آن مردالهی است. انقلابی که با خون شهیدان بیمه گشته و زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی خواهد بود.

استاندار خاطرنشان ساخت: امروز آن مرد الهی نیست و ما درسالروز رحلتش با آرمان‌هایش و با جانشینش رهبر معظم انقلاب میثاقی دوباره می بندیم و برای آبادانی و شکوفایی این مرز و بوم و برای خدمت به مردم خوب، نجیب و همیشه در صحنه عهدمان را تازه می کنیم و برای یاری دولت کریمه تدبیر و امید و تحقق برنامه هایش که تحقق خواسته های مردم و نظام است آرام نخواهیم گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.