زاهدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱ مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش شده که در پی درمان به موقع هیچ موردی منجر به مرگ مبتلایان نشده است.

موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان منجر به مرگ نشده است

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا میری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱ مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در سطح استان سیستان و بلوچستان گزارش شده که ۱۷ مورد آن مربوط به کارگران کشتارگاه دام زاهدان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: خوشبختانه در پی اقدام به موقع تاکنون همه موارد ابتلا به این بیماری در سطح استان درمان شده‌اند و هیچ موردی منجر به مرگ مبتلایان نشده است.

وی تاکید کرد: مهمترین امر در زمینه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو، پیشگیری و آموزش به مردم است و در این راستا کارگران کشتارگاه‌ها و  قصابان حتما باید از دستکش، چکمه، عینک و روپوش استفاده کنند و در صورت ایجاد جراحت در بدنشان فوری به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

میری ادامه داد: همچنین از مردم استان درخواست داریم تا گوشت مصرفی مورد نیاز خانواده خود را از قصابی‌های مجاز و دارای مجوزهای بهداشتی تهیه کنند و دقت کنند که دام ذبح شده از مهر دامپزشکی برخوردار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: همچنین جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه می‌شود مردم گوشت خریداری شده را پیش از تکه کردن به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند و پس از آن نسبت به تکه و یا چرخ کردن آن اقدام کنند.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.