قزوین- معاون تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: : ۱۵ خرداد موجب بیداری اسلامی و ایجاد امید برای مستضعفان جهان و خواری مستکبران شد و عزت امروز اسلام و مسلمین با این جرقه تاریخی محقق شده است.

۱۵ خرداد موجب بیداری اسلامی و ایجاد امید برای مستضعفان جهان شد

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام عباس نظری به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهارداشت: نهضت اسلامی حضرت امام بر اساس اصول و آموزه های اسلام ناب محمدی از تاریخ ۱۵ خرداد سال ۴۲ بنیانگذاری شد و تا به امروز با فرازونشیب های زیادی همراه بوده است.

 وی افزود: هدف حضرت امام تاسیس یک حکومت دینی بر اساس قرآن و سنت نبوی و سیره علوی و ائمه اطهار (ع) بود و در این راه خود و یاران صدیق و با وفایش از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا این که خون شهدای ۱۵ خرداد و شکنجه یاران امام در سال ۵۷ به ثمر نشست و جهانیان را مبهوت خود کرد.

نظری تصریح کرد:یکی از توطئه هایی که استکبار جهانی همیشه علیه نظام داشته ودارد جلوگیری از حرکت انقلاب و پیشروی از این نهضت دینی است و دشمنان همواره در این آرزو بودند تا پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی چراغ این نظام نیز خاموش شود.

وی یادآورشد: نظامی که بر دو اصل دموکراسی دینی، جمهوریت و اسلامیت برپا شده و با آراء ۹۸ درصدی مردم استمرار یافته بود به گمان دشمنان پس از رحلت باید روبه افول می رفت اما روز شمار انقلاب از سوی دشمن در ۱۴ خرداد به روز یاس و ناامیدی دشمن بدل شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: با وقوع ۱۴ خرداد و رحلت ملکوتی امام نه تنها دشمنان به آرزوی خود نرسیدند بلکه چراغ نهضت با انتخاب رهبری فروزان تر و نورانی تر شد و امید دیگر کشورهای مظلوم جهان را نیز دوچندان کرد.

نظری اظهارداشت: امام در مدت ۱۰ سالی که برای استقرار نظام تلاش کرد توانست جمهوری اسلامی را به یادگار بگذارد و با وحدتی که ایجاد کرد مسیر انقلاب تداوم یافت.

وی اضافه کرد: پس از رحلت امام تنها در چند ساعت توسط مجلس خبرگان رهبری جانشین خلف و صالح امام امت انتخاب شد و کشتی پر تلاطم انقلاب به سکانداری رهبری معظم انقلاب به حرکت خود ادامه داد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مهمترین یادگار امام ولایت فقیه همان ولایت پیامبر خدا و ائمه اطهار در جامعه پایه گذاری شد و امروز پس از ۲۸ سال از ارتحال امام با همه هجمه ها و توطئه های دشمنان این نظام توانست با رهبری ولی فقیه از پیچ و خم های تند و خطرناک به سلامت عبور کند و شاهد صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان هم هستیم.

۱۴ خرداد استمرار اندیشه های امام است

وی ادامه داد: ۱۴ خرداد با بیعت دوباره مردم با آرمانهای امام موجب وحدت امت و بیداری اسلامی و ایجاد امید برای مستضعفان جهان و خواری مستکبران شد و عزت امروز اسلام و مسلمین با این جرقه تاریخی محقق شده است.

نظری گفت: ۱۴ خرداد استمرار اندیشه ها و تفکر حضرت امام توسط خلف صالحش مقام معظم رهبری است و ۱۵ خرداد ریشه انقلاب اسلامی است که صیانت از آنها رسالتی دینی و انقلابی است.  

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.