۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 535992

در حالی که حزب محافظه‌کار ترزا می کمپین‌های انتخاباتی را پس از حمله شب گذشته لندن که جان شش شهروند را گرفت، به حالت تعلیق درآورده است، ‌ شهردار لندن تاکید دارد که انتخابات آتی طبق برنامه برگزار می‌شود.

توقف کمپین‌های انتخاباتی در انگلیس

به گزارش قدس آنلاین، انگلیس پنج‌شنبه (۱۸ خرداد) شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام است. با این حال سخنگوی حزب محافظه‌کار انگلیس اعلام کرد: کارزارهای حزب محافظه‌کار امروز (یکشنبه) در سراسر کشور به حالت تعلیق درآمدند. ما در حال بررسی تحولات و جزئیات مرتبط به این حمله هستیم.

در همین حال شبکه خبری آی‌ تی‌وی انگلیس گزارش داد، سیاستمداران کمپین‌های ملی برای انتخابات پارلمانی را متوقف کردند. با این حال کمپین‌های محلی ادامه خواهد یافت.

با این حال، حزب اپوزیسیون کارگر هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

در پی حمله اخیر تروریستی شنبه شب در لندن و در حالی که کمپین‌های انتخاباتی به حالت تعلیق درآمدند، شهردار لندن تاکید کرده است که انتخابات طبق برنامه برگزار خواهد شد.


براساس گزارش روزنامه گاردین، شنبه شب طی حمله‌ای تروریستی سه مهاجم خودرویی را به سمت عابران پیاده در لاندن بریج حرکت دادند و سپس به مردم در بورو مارکت لندن چاقو زدند. در این حمله شش تن کشته و ۴۸ تن زخمی شدند.
 

در پی این حمله در حالی که بیم تاخیر در برگزاری انتخابات می‌رفت، امروز دوشنبه صادق خان، شهردار لندن ضمن تاکید بر امنیت این شهر خاطرنشان کرد که انتخابات طبق برنامه روز پنجشنبه برگزار می‌شود.
 

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس و جرمی کوربین، رقیب او در انتخابات پیش رو هر دو این حمله را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده‌اند.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.