رشت-عضوهیات رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه در گلستان حوزه در عرصه فقاهت و کلام بزرگانی چون علامه حلی، شیخ مفید، شیخ طوسی، سید مرتضی و بسیار بزرگانی علمی دیگر از سرزمین اسلامی ایران در تاریخ جهان می درخشند گفت: در بین این همه خوبان امام از جنبه عرفانی، اصول، فقاهت و علمی نابغه قرن و اسطوره اسلام بعد از چهارده قرن بود و جامعیت ایشان منحصر بفرد بود.

جامعیت امام خمینی به عنوان نابغه قرن منحصر بفرد بود / اجازه اجرای سند ۲۰۳۰ را نمی دهیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سید احمد خاتمی در مراسم باشکوه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  که با حضور جمعی از مسئولان استانی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مردم ارزشی و ولایتمدار گیلان ظهر روز چهاردهم خرداد در مصلی امام خمینی رشت برگزار شد با اشاره به ویژیگی های برجسته شخصیت امام خاطر نشان کرد: امام تبلور آمال یک ملت ، تبیین کننده اصل ولایت مطلقه فقیه در اوج یکه تازی طاغوت، معمار ولایت، آراسته به فضایل اکمل اخلاقی ، متعبد به واجبات و مستحبات و ترک محرمات  بود .

وی  با بیان اینکه هنر امام(ره) پایه‌گذاری مردم‌سالاری دینی و باور داشن ملت بود گفت: امام چه قبل انقلاب و چه بعد از آن قدرت مردم را باور داشت و در جریان برکنار کردن بنی صدر به رغم اینکه اطرافیان مدام ایشان را در برکناری بنی صدر تحت فشار قرار می دادند وی جز با لبیک مردم دست به این اقدام نزد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز به تبعیت از این اسطوره قرن همین وحدت مردم را سرلوحه امور قرار داده است و در فتنه ۸۸ از رای مردم و جمهوریت مردم دفاع کرد.  

سید احمد خاتمی در ادامه با اشاره به وحدت ملت بعد از انتخابات باشکوه  اخیر ایران اشاره کرد و گفت : در اولین روز انتخاب رییس جمهور منتخب ، ترامپ ناتوی عربی را استارت زد که معنای این کارش این بود که آنها با هویت ما درگیرند لذا در چنین شرایطی وحدت ملت شرط اساسی پایداری نظام است و درگیری نیروهای انقلابی جز آسیب ثمره ای دیگر در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بنده آخوند ولایت و دلداده نظام هستم و اپوزیسیون هیچ دولتی نیستم و نخواهم بود افزود:اسلام و ارزش های اسلامی رکن نظام اسلامی است و حکومت در حد توانش باید به اجرای دین بپردازد و مسئولان انتظار نداشته باشند جایی دین در معرض خطر قرار گیرد و سکوت کنیم.

وی ادامه داد : سند ۲۰۳۰ به فرموده مقام معظم رهبری و عالمان دینی ما مکارم شیرازی و چند تن دیگر به دلیل اینکه با مکتب ما سنخیت ندارد و در این عهد نامه ۱۵ ساله روح سند از بین می رود سند خطرناکی است و ما اجازه اجرایش را نمی دهیم و آقایان در این باب تجدید نظر کنند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه وحدت ،محور میخواهد اظهار داشت: محور وحدت ولایتمداری است و حمایت از مواضع رهبر جلوی تفرقه اندازی را میگیرد.

وی با بیان اینکه در عرصه انتخابات اخیر به گفته رهبر مردم پیروز انتخابات هستند اظهار داشت: هر رایی که در صندوق ریخته شد رای آری به نظام بود منتهی نه برنده میدان باید مغرور شود و نه بازنده میدان مایوس گردد چرا که انتخابات جشن مردم سالاری دینی است و در طول این ۳۸ سال مردم با آمدن بیش از ۳۵ بار به پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی ، شورای شهر ثابت کردند که مهم پایداری نظامشان است لذا بر همه واجب است که با بداخلاقی های خود کام مردم را تلخ نکنند .

سید احمد خاتمی با بیان اینکه انتخابات در همه جای دنیا فصل الخطاب دارد گفت: امکان ندارد در شرکت عظیم ۴۱ میلیونی ملت فهیم ایران تخلف عدیده انتخاباتی صورت نگیرد لیکن نباید آن را با شعار تقلب انتخاباتی فتنه ۸۸ قیاس کرد چرا که در فتنه ۸۸ رقیب تسلیم نشد وکارهای ضد ارزشی و اخلاقی انجام داد در حالیکه در انتخابات اخیر رقیبی  که رای کمتری را آورد بلافاصله شورای نگهبان را فصل الخطاب قرار داد و این نشانه وحدت ملی است.

وی به هواداران رقیب منتخب ملت گفت : منتخب دولت منتخب همه هست به سمت پذیرش اختلاف سلیقه ها بروید لیکن برای رضای خدا و احیای آرمانهای شهدا اختلافات جزیی را نیز کنار بگذارید ، حامی ناصح باشید و برای کارو اقدامات خوب رقیبتان احسنت  بگویید و برای کار ضعیفشان امر به معروف و نهی ازمنکر کنید اما با زبان انتقاد سازنده و این مایه مباهات و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.