۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: 536107

وزیر اطلاعات ارتحال امام خمینی(ره) را مصیبتی جبران ناپذیر برشمرد و گفت: نگاه مردم دنیا به ایران و انقلاب اسلامی است و تحقق اسلامی‌ماندن انقلاب با هدایت رهبر معظم انقلاب محقق شد.

وزیر اطلاعات: نگاه مردم دنیا به ایران است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمحمود علوی عصر امروز در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در مسجد جامع شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: درگذشت یک عالم مصیبتی جبران‌نشدنی است.

وی ادامه داد: نقشی که یک عالم در حیات جامعه ایفا می‌کند بسیار بالا و تاثیرگذار است و امام از مصادیق عالمی است که ارتحال جانسوز آن بزرگوار مصیبتی جبران ناشدنی است.

وزیر اطلاعات گفت: درود به مردم ایران اسلامی که گذشت سال‌ها و مرور زمان، دلبستگی‌شان به آن امام بزرگوار اندکی کاهش نداده بلکه سال به سال و با گذشت زمان به دلیل شناخت بیشتر از امام بزرگوار این پیوستگی و این دلبستگی را بیشتر کرده است.

علوی بیان کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، تجلی حرکت و انگیزه‌ای است که آن امام بین مردم ایجاد کرد.

وی گفت: امام راحل یک وجود استثنایی بود چرا که به هر جنبه زندگی امام و ویژگی‌های امام نگاه می‌کنیم کمالات آن حضرت چشم انسان را خیره می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امام یک فیلسوف بود و در عرصه فلسفه حرف نو داشت، گفت: امام در عین حال یک عارف بود و یک قلب منعطف نورانی داشت و از ویژگی‌های یک عارف واصل برخوردار بود.

علوی بیان کرد: امام یک سیاستمدار کم‌نظیر، مدیر و یک تحلیلگر دوراندیش بود و امام به حکام کشورهای خلیج فارس گفت فکر نکنید صدام دلش برای شما می‌سوزد و بدانید زمانی که از ایران نجات پیدا کند به سراغ شما خواهد آمد و این اتفاق را همه به چشم دیدیم.

وی گفت: اعتماد امام به مردم یک اعتماد ویژه بود و اراده پولادین امام هیچ مانعی وی را از مسیر باز نمی‌داشت و هزینه می‌داد اما از اصول و آرمان‌هایش کنار نمی‌رفت.

علوی بیان کرد: زمانی که جریان حمله عراق در شرایطی که نیروهای مسلح انسجام را از دست داد بوجود آمد خیلی‌ها از این واقعه نگران بودند و امام راحل در برابر این بحران فرمودند من از جنگ نمی‌ترسم و اگر ۲۰ سال طول بکشد ما مقاومت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در تاریخ انقلاب‌ها رهبری امام در انقلاب اسلامی نمونه دیگری ندارد و تحلیلگران سیاسی معتقد بودند که مبارزه سیاسی پاسخ نمی‌دهد و پیروز نمی‌شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امام در جلساتی که در قم تشکیل دادند علما را خطاب قرار دادند که به داد اسلام برسید و با فریادهای خود موجی را در کشور ایجاد کردند که علما را به مبارزه دعوت کردند.

علوی بیان کرد: مبارزه کردن زندان، شکنجه و مشکلات دارد و امام در این عرصه خودشان جلو رفتند.

وی متذکر شد: در تمام مبارزات همیشه مبارزه با دولت بوده و مبارزه با شخص شاه نبوده اما امام از همان اول به سراغ خود شاه رفته و به شاه می‌گفت که به خودت بیا و کاری نکن مردم همانند پدرت تو را از مملکت بیرون ببرند.

علوی گفت: شعار امام نه شرقی و نه غربی بود و در آن زمان کسی باور نمی‌کرد که انقلابی در دنیا بدون اتکا به شرق و غرب به پیروزی برسد و دولتی تشکیل دهد و با کودتا ساقط نشود.

وی افزود: در تمام انقلاب‌ها رهبرهای انقلاب ضلع سیاسی و نظامی را بوجود آوردند اما در رهبری امام راحل فاز نظامی وجود نداشت زیرا امام اعتقاد خاصی به مردم داشت و می‌فرمود مردم اگر آگاه شوند و به صحنه بیایند کار تمام است و از طرفی امام نیروهای مسلح کشور را برای شاه نمی‌دانست بلکه نیروهای مسلح را از مردم و با مردم می‌دانست.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: تمام تلاش امام برای بازگرداندن ارتش به مردم بود و در بهمن ماه ارتش بی‌طرفی خود را اعلام کرد و امام راحل در دو مقطعی که هیچ موفقیتی به مبارزه سیاسی نبود وارد صحنه شد.

علوی گفت: این انقلاب اسلامی است و اسلامی باید بماند و این تعبیر را رهبر معظم انقلاب محقق کردند و انقلاب اسلامی بر عهده عزت و سربلندی و عظمت قرار گرفته و مسیر خود را به سمت رشد همه جانبه دنبال می‌کند.

وی گفت: امروز مردم بپا خواسته دنیا نگاه به انقلاب اسلامی دارند و از ایران اسلامی تبعیت می‌کنند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری قدم جای قدم امام راحل گذاشته و این انقلاب را هدایت کردند.

علوی گفت: شما مردم ایران اسلامی ثابت کردید که مردم ایران هوشمند است و با بصیرت در صحنه‌ها حاضر می‌شود و راه امام راحل را ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.