وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت از بمباران زیرساخت‌ها و افراد غیر نظامی در سوریه از سوی ائتلاف آمریکایی انتقاد کرد.

سوریه: خسارت مادی و جانی ائتلاف آمریکایی کمتر از داعش نیست

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه سوریه در دو نامه‌ جداگانه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل حملات ائتلاف آمریکایی را غیر قانونی اعلام کرد.

در این نامه آمده است که این حملات زیرساخت‌های سوریه از جمله پل‌ها و چاههای نفت و گاز و ایستگاههای برق و آب و ساختمان‌ها را هدف قرار داده و با ادعای ائتلاف مبنی بر جنگ با داعش و گروههای تروریستی مغایرت دارد.

وزارت خارجه سوریه افزود: سوریه بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهد تا این گونه تجاوزات غیر قانونی که آمریکا با حمله به شهروندان غیر نظامی از زنان و کودکان دست به آن می‌زند را محکوم کند. این گونه حملات با ادعای ائتلاف بین‌المللی درباره احترام به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر تناقض دارد.

این نامه همچنین می‌افزاید: کسی که بخواهد با داعش مبارزه کند غیر نظامیان و زیر ساخت‌ها و ارتش عربی سوریه را مورد هدف قرار نمی‌دهد؛ همانند حمله‌ای که جنگنده‌های ائتلاف علیه مواضع ارتش عربی سوریه در منطقه «جبل الثرده» در دیرالزور که مشغول نبرد با داعش بودند انجام دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.