بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ را کاهش داد و اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد ایران در سال جاری به رشد ۴درصدی دست پیدا کند.

کاهش رشد اقتصاد ایران به ۴درصد به دلیل تحریم‌های جدید

به گزارش قدس آنلاین، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «دورنماهای اقتصادی جهان» پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال جاری را کاهش داد.

این نهاد بین المللی که در گزارش ژانویه ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرده بود اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۷ رشد ۵.۲درصدی داشته باشد در گزارش جدید خود این رقم را به ۴ درصد کاهش داده است.

بانک جهانی در گزارش خود نوشته است تحریم‌های جدیدی که آمریکا در ابتدای سال ۲۰۱۷ علیه ایران وضع کرد مانع بازگشت اعتماد سرمایه گذاران خارجی به ایران شده است.

این گزارش افزوده است: ظرفیت مازاد محدود تولید نفت ایران و وجود مشکلات در دسترسی به تأمین مالی خارجی بر رشد اقتصادی ایران تأثیر منفی گذاشته‌اند، در عین حال عوامل جبران کننده‌ای مثل تراز حساب‌های جاری مثبت و وضعیت خوب مالی رشد ۴درصدی را در سال ۲۰۱۷ برای اقتصاد ایران رقم خواهند زد.

این نهاد بین المللی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را نیز ۶.۴ درصد اعلام کرده و پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۱۸ اقتصاد ایران رشد ۴.۱درصدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.