بجنورد- مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، امام خمینی را مردی با اراده قوی، شجاع و شکست ناپذیر خواند که در مقابل توطئه گران برای استحکام قدرت دین در جهان تلاش کرد و با به کُرسی نشاندن اسلام،فرهنگ ناب اسلامی را جاری و نگاه ملت ها به دین را متعالی کرد.

امام خمینی (ره) نگاه ملت ها به دین و اسلام را متعالی کرد
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی شیرازی،  در آئین بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد انقلاب بجنورد، بیان کرد: امام خمینی(ره) در زمانی نهضت انقلاب را آغاز کرد که اسلام در جهان مظلوم بود و حکومتی به نام حکومت اسلامی و حکومت ولایت فقیه وجود نداشت.
وی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی در کشورهای  اسلامی حرکتی از جامعه به سمت اجرای حاکمیت دین و توجه به شریعت اسلامی نبود تا زمانی که امام راحل این حرکت را آغاز کرد، ادامه داد: حرکت امام با محوریت اسلام شکل گرفت و نگاه معمار کبیر انقلاب منطبق بر دین و اسلام بود، نگاهی برگرفته از متن قرآن که تلاش می کرد جامعه را به سمت نور برده و زیر چتر ولایت خود قرار دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: در زمانی که جامعه ما در ظلمت بود و حکومت طاغوت هیچ اثری از معنویت و جهاد در راه خدا و شهادت طلبی باقی نگذاشته بود و حکومت، مردم را به سمت دنیا گرایی، فساد و بی بند و باری سوق می داد؛ امام خمینی(ره) آمد و مردم را با اسلام ناب محمدی آشنا کرد.
حجت الاسلام شیرازی با انتقاد از برخی سخنان که در آن زمان گفته شد و اکنون نیز تکرار می شود مبنی بر اینکه امام حتی خود نیز نمی دانست که این حرکت عظیم و شورش علیه طاغوت منجر به تشکیل نظام دینی خواهد شد، تصریح کرد: امام راحل همواره در جریان انقلاب با هدف و برنامه و طرح پیش می رفت و در سخنان خود از تشکیل حکومت اسلامی سخن می گفت و ایشان با مرور جهان پیرامون، نظامی را معماری کردند که هم بر اساس دین باشد و بتواند حرف دین را بزند و هم نظامی پایدار و مستحکم، که بتواند در مقابل جریان های مخالف بایستد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در تعریف شخصیت امام راحل بیان کرد: امام خمینی (ره) مردی بود با اراده قوی، شجاع و شکست ناپذیر که در مقابل تمامی توطئه گران برای استحکام قدرت دین در جهان امروز تلاش کرد و اسلام را بر کرسی نشاند و فرهنگ ناب اسلامی را جاری و ساری و نگاه ملت ها به دین و اسلام را متعالی کرد.
وی با بیان اینکه امروز و در عصر بعد از امام راحل، رهبر معظم انقلاب «امام خامنه ای» با همان صلابت، ایمان و اراده و توکل امام به خدا انقلاب را در مسیری که امام ترسیم کرده بود، به پیش می برد و تداوم بخشیده، افزود: امروز همان دشمنان در مقابل این انقلاب ایستاده اند و ذره ای از دشمنی آنان کم نشده که این دشمنی بیانگر آن است که انقلاب منحرف نشده و در مسیر خود قرار دارد.
حجت الاسلام شیرازی با تصریح این که امروز جمهوری اسلامی ایران نظامی قدرتمند در جهان است که دشمنان سال ها روی انقلاب و نحوه برخورد و مقابله با آن مطالعه و برنامه ریزی کرده اند، گفت: امروز قدرت های استکباری و در رأس آن آمریکا اذعان می کند که ما نمی توانیم جمهوری اسلامی را شکست دهیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هرچند امروز عده ای در کشور تصور می کنند بدون آمریکا نمی توان کشور را اداره کرد که البته این گفتمان از سال ۱۳۴۰ تا امروز بیان و تکرار شده و قطعا تا آینده هم ادامه دارد، ولی مردم، شهدا به ویژه شهدای مدافع حرف ثابت کرده اند ملت ایران همچنان پای ارزش های خود ایستاده و به دشمنان اجازه کوچکترین تحرک و دخالتی را نمی دهد.
منبع: شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.