تارنمای بلومبرگ روز دوشنبه نوشت: در پی قطع روابط برخی از کشورهای عضو ائتلاف سعودی با قطر و بالا گرفتن تنش ها در میان کشورهای عمده تولید کننده نفت جهان، بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

بهای نفت با اوجگیری تنش میان کشورهای عربی خلیج فارس بالا رفت

به گزارش قدس آنلاین، بهای نفت در بازار نیویورک تا 1.6 درصد افزایش یافت و کاهش اخیر قیمت ها را جبران کرد.
عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی امروز اعلام کردند که روابط خود را با قطر قطع کرده و سفرهای دریایی و هوایی به مقصد این کشور تولید کننده عمده نفت و گاز حوزه خلیج فارس و از مبدا آن را، به حال تعلیق در می آورند. این تصمیم موجب شد تا بحرانی که بر سر روابط دوحه و تهران آغاز شده بود، بالا بگیرد.
گفتنی است که بهای نفت در هفته پیش به دلیل نگرانی از افزایش تولید نفت آمریکا و خنثی شدن کاهش تولید نفت اوپک و شرکای آن افت کرد و به زیر 50 دلار در هر بشکه رسید.
بلومبرگ افزود: گرچه این رویارویی دیپلماتیک هنوز تاثیری بر صادرات نفت نگذاشته است، اما احتمال اختلال در انتقال نفت از خاورمیانه و از جمله کشورهای قطر، ایران و عربستان را افزایش می دهد. این کشورها از تنگه هرمز برای صادرات تولیدات نفتی خود استفاده می کنند و بنا بر برآورد وزارت انرژی آمریکا، 30 درصد تجارت دریایی نفت از طریق این آبراه صورت می گیرد.
به نوشته بلومبرگ، بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت در بازار نیویورک برای تحویل در ماه ژوئیه با 76 سنت افزایش به 48 دلار و 62 سنت و قیمت هر بشکه نفت برنت در بازار لندن برای تحویل در ماه اوت با 66 سنت افزایش به 50 دلار و 61 سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.