زنجان- نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی عمده ضربه‌ای که کشور خورده است، از عدم داشتن یک الگوی کامل و پناه بردن مسؤولان به الگوی توسعه غربی بوده است.

پناه بردن مسؤولان به الگوی توسعه غربی به کشور ضربه زده است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی  ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت امام راحل اظهار کرد: تا ندانیم که دیروز در چه شرایطی بودیم و امروز در چه شرایطی هستیم، مختصات خودمان را نخواهیم فهمید و موفق نخواهیم شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی و نظام اسلامی تشکیل شد، گفت: جمهوری اسلامی وظیفه داشت الگوی تام و تمامی از آنچه که در انقلاب به آن اشاره شده بود و انقلاب در آن داشته را به ظهور و بروز برساند.

زاکانی با اشاره به اینکه قرار بود که در نظام جمهوری اسلامی عدالت و تعاملی و معنویت انسان‌ها به بروز و ظهور برسد، گفت: این امر برای آن بود که کسی اگر در دنیا خواست قیام کند، بداند که مسیرش همین است.

وی با اشاره به اینکه جامعه حزب‌الله جامعه‌ای است که وقتی شما لبنان می‌روید، صورت و وضعیت جدیدی را مشاهده می‌کند، افزود: حال سوال اینجاست، چرا این حزب‌الله اینقدر موفق است؟ برای اینکه با یک درک درست از اسلام آمده در یک جایگاه نشسته است که هم قابلیت و هم امنیت و عزت را برای مردم به ارمغان آورده و هم زمینه خدمت را جوری برای مردم تعیین کرده که مردم می‌دانند برای امنیت باید به حزب‌الله تکیه کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه امروز جامعه لبنان تشنه شهادت و ایثار و فداکاری است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی نیز بنا بود که همین اتفاق را رقم زده و آنچه که به عنوان آرمان مطرح شد را به منصه ظهور برساند.

زاکانی با اشاره به اینکه امام انقلاب را بر اساس یک شناخت کامل شروع کرد، افزود: انقلاب اسلامی یک راه جدیدی را فراروی مردم گذاشت و حالا که 38 سال از آن می‌گذرد اگر یک مروری کنیم، می‌بینیم که مراحل مختلفی را داشته‌ایم و آمریکا رقیب اصلی ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در این مدت با نظام سلطه درگیر شده است، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مقابله و سازش با نظام سلطه هزینه دارد و باید بدانیم که کدام یک از آنها فایده بیشتری دارد و سپس دست به انتخاب بزنیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مدت زمان پیروزی انقلاب اسلامی 6 مرحله مقابله با آمریکا داشتیم که یکی هشت سال دفاع مقدس بوده است، افزود: پس از آن جنگ نرم آغاز شد که به ما آسیب زدند ولی موفق نشدند، سپس در سال 76 تا 84 نیز مرحله جدیدی را با عنوان نقاب و شکاف جدید در دوران حاکمیت راه انداختند که موفق نشدند.

زاکانی با اشاره به اینکه در سال 1384 نیز جدایی بین مردم را راه انداخته و موفق نشدند، گفت: سپس ما را تحریم کردند و موفق نشدند و خودشان نیز به این امر معترف‌ هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ اقتصادی نیز پروژه نفوذ راه انداختند که فرمان کشور را به سمت خود بچرخانند، افزود: امروز نیز حرکت جدی را در منطقه راه انداختند که البته هدفشان از این کار ایران است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه تدبیر مقام معظم رهبری موجب شد که این کار در همانجا زمین‌گیر شود، افزود: امروز در کنار استمرار تهدید عملی آمریکا به ما چنگ و دندان نشان می‌دهد.

زاکانی با اشاره به اینکه در این 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی عمده ضربه‌ای که خورده‌ایم از عدم داشتن یک الگوی کامل و پناه بردن مسؤولان به الگوی توسعه غربی بوده است، گفت: ما می‌توانستیم بهتر باشیم اگر در داخل به یک الگویی می‌رسیدیم که البته باید این را خودمان می‌ساختیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شما دارید هزینه‌های این الگوی غلط را می‌دهید، افزود: امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که تعیین کننده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه برخی از مسؤولان همان الگوی آماده را قبول می‌کنند و توجه به جنبه‌های زشت و انحرافات آن ندارند، گفت: این امر به علت آن است که خودشان درک درستی از اسلام و مکتب امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری ندارند.

وی گفت: اگر یک عده می‌روند خارج از کشور اسنادی را امضاء می‌کنند که بر خلاف انقلاب اسلامی و داشته‌های ملی ما است، به نام 2030 و می‌گویند این را ما نکردیم و راست راست کار خلاف را انجام می‌دهند و بعدا با دروغ با مردم صحبت می‌کنند و می گویند ما نکردیم، چون علت آن است که سنت‌های الهی را باور نداشته و فهم دقیقی از مکتب‌های امام راحل ندارند و همزمان به واسطه اشکالاتی که در زندگی داشتند، پای آنها در مقابل دشمن لرزیده و راه‎های پرهزینه را به ما تحمیل می‌کنند، چرا که در همین برجام تحمیل هزینه به ما شد.

زاکانی با اشاره به اینکه ما می توانستیم راه دیگری را برویم که کم هزینه‌تر باشد، گفت: می‌توانستیم، برویم مواد هسته‌ای را معامله کنیم و تحریم‌ها را برداریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می‌گویند چیزی نیست که واقعا به مکتب امام باور ندارند ، گرفتاری این است که برخی‌ها نمی‌دانند و یا می‌دانند چنین کاری را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم که اشکال این افراد را گفته و آن را تذکر دهیم، افزود: در مکتب امام دروغ جا ندارد و کسی حق دروغ گفتن به مردم را ندارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قرارداد گازی ترکیه نیز که ما متضرر شدیم، افزود: در سال 1374 قراردادی بسته شد که روزانه 20 تا 30 میلیون مترمکعب به ترکیه گاز بدهیم، ترکیه یکبار در دهه 80 از ما شکایت کرد و گفت به ما گران داده شده است که با این کار 12.5 درصد تخفیف گرفت.

زاکانی با اشاره به اینکه پس از آن نیز ایران از ترکیه شکایت کرده و مبلغ گرفته شده را باز پس گرفت، افزود: امروز دولت محکوم شده است که یک میلیارد و 475 میلیون دلار محکوم شده است و می‌گوید ما در دهه 80 نیز محکوم شدیم اما نمی‌گوید آن زمان رفتیم شکایت کردیم و موفق هم شدیم.

وی تصریح کرد: از نگرانی‌های موجود فاصله‌گیری از مسیر انقلابی‌گری است و ما داریم عقب می‌افتیم، جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی فاصله معناداری گرفته است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسی بگوید ما بعد از انقلاب چه کشوری را باید ایجاد کنیم، نمی‌توانید شما بگویید که مصداق تام و تمام آن ایران اسلامی است، می‌گویند خوب عدالت کجاست؟ چرا فقر وجود دارد؟ چرا فساد هست؟ چرا تبعیض وجود دارد؟ نمی‌گویند علت اینها همین مسؤولانی هستند که به واسطه خودخواهی و خودپرستی خود و عدم راستگویی با ملت شرایط را به سمتی برده‌اند که ما چنین مشکلاتی را در کشور داریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.